Pokazali su to rezultati godišnjeg istraživanja koje je proveo GfK na reprezentativnom uzorku građana (883 ispitanika/kućanstava).
Na pitanje u koji su od lanaca u posljednja tri mjeseca najčešće odlazili zbog kupovine, ispitanici su na prvo mjesto stavili Todorićev Konzum (66 posto), a slijede Kaufland, Lidl, dm i Plodine (između 30 i 35 posto).
Osobna ocjena količine novca potrošenog u trgovačkim lancima na vodeće pozicije stavlja: Konzum, Kaufland, Plodine i Lidl. U Konzumu je 30 posto kupaca ostavilo najviše novca kao prvom izboru i još 23 posto kao drugom izboru za kupnju robe široke potrošnje.
Promatrano po formatima trgovina proizlazi da su supermarketi najpopularniji oblik trgovine, a na drugom mjestu su hipermarketi. U odnosu na prethodnu godinu registriran je rast kod hipermarketa, a pad imaju opet male trgovine.
Kao osnovne razloge zbog kojih najviše novca potroše u određenoj trgovini, ispitanici su najčešće navodili blizinu trgovine mjestu stanovanju ili poslu (preko 50 posto), širinu ponuđenog asortimana (44 posto), "vrijednost za novac" (38 posto), odnosno prihvatljivost cijena (važno za preko 36 posto ispitanika/kupaca).
Prosječna potrošnja 2.000 kuna
U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko dvije tisuće kuna. Tek oko 20 posto kućanstava troši više od tri tisuće kuna mjesečno.
Potaknuti problemima koje je donijela recesija u kupovinu se odlazi s unaprijed pripremljenim popisom potrebnih proizvoda (62 posto kućanstava), ali samo polovina ih uspije kupiti zaista samo ono što su zapisali.
Veće nabavke 60 posto kućanstava radi jednom mjesečno, dok ih četvrtina takve u nabavke ide svaka dva tjedna.
U odnosu na prethodnu godinu pokazuje se da potrošači ipak sve manje koriste kartice.
Privatne marke pojedinih lanaca definitivno su dobile svoje kupce. Oko 70 posto ispitanih potrošača sada kupuje bar neke privatne marke, a oko 19 posto njih izjašnjavaju se kao redoviti kupci takvih proizvoda.
Vezani članci:
arti-201006210057006 arti-201006250101006 arti-201007210131006