Lidl, Spar i Plodine najviše se šire, Konzumu mali rast, a ima i gubitaša

Pad potrošnje pa samim tim i dobiti trgovačkih centara u Hrvatskoj za sobom je povukao žestoku borbu za svakog kupca.

18.10.2012.
13:42
VOYO logo

Kriza je u posljednje vrijeme poprilično smanjila potrošnju hrvatskih građana što se odrazilo i na poziciju trgovačkih lanaca čija je dobit u odnosu na lani u prvih šest mjeseci ove godine prepolovljena. Prema podacima s burze, skroman rast zadržali su Konzum i Mercator, dok se za rezultate ostalih moraju pričekati službena izvješća FINA-e. No, neslužbeno se govori o sve većim gubicima.

Iako teško mogu ugroziti lanac s najvećim udjelom na tržištu, Konzum (drži trećinu tržišta), trgovački lanci Lidl, Spar i Plodine najviše su se širili posljednjih godina i njihov udio na tržištu je značajno porastao. Kad se, pak, uzme probijanje Lidla u male kvartove većih gradova i pribroji mu se bratski Kaufland, može se reći da njihov udio sada doseže oko 20 posto. Lidlu je od 2008. do danas i prihod skočio i to s 1,1 na 2,4 milijardi kuna. Razlog je orjentacija na jeftinije proizvode i robne marke. No, značajan pad prihoda zabilježili su Kerum, Križevački trgovački centar i Metro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilagođavanje kupcima

"Potrošači su postali osjetljiviji na cijenu. Kriza je kupce pretvorila u kritičnije, aktivnije i informiranije. Tako sve više građana prati i kupuje na akcijskim prodajama i na temelju letka obilazi i po više prodavaonica. Novca ima sve manje pa on potrošačima vrijedi sve više. Trgovci su to shvatili i odmah reagiraju ponudom na očekivanja potrošača", prokomentirala je za Večernji list direktorica sektora za trgovinu pri HGK Milica Rakuša Martulaš.

Privatni konzultant Drago Munjiza, pak, kaže da će se žestoki rat za potrošače uz pomoć niskih cijena nastaviti. No, u svojoj analizi dodaje kako su strani trgovački centri u puno boljem položaju od domaćih kad je riječ o krizi, jer se zadužuju na inozemnom tržištu gdje su kamate manje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Konzum - 13,3 milijardi kuna 2. Polodine - 2,9 milijardi kuna 3. Mercator - 2,8 milijardi kuna 4. Lidl - 2,4 milijardi kuna 5. Kaufland - 2,3 milijuardi kuna 6. Spar - 1,9 milijardi kuna 7. Billa - 1,4 milijardi kuna 8. Tommy - 1,3 milijardi kuna 9. Diona - 1,2 milijardi kuna 10. KTC - 1,1 milijardi kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo