Trebalo bi omogućiti probnu kupnju mobitela

Koliko ste zadovoljni uslugom koju vam pruža vaš operater? Je li vam se ikad dogodilo da ste platili usluge koje nikad niste sami uključili?

21.10.2011.
14:06
VOYO logo

Naime, Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) na svojim je internetskim stranicama otvorila javnu raspravu o Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti mreža i usluga. Taj dokument, objašnjavaju, dopunjava odredbe Zakona o elektroničkim komunikacijama te stavlja poseban naglasak na način pružanja usluga krajnjim korisnicima.

U HAKOM-u su izradili prijedlog Pravilnika vodeći se problemima i pitanjima na koje su korisnici najviše spominjali, ali pozivaju sve korisnike komunikacijskih usluga (tvrtke, organizacije, institucije, građane) da svojim argumentiranim prijedlozima pridonesu kvaliteti javne rasprave i konačnog dokumenta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Probna kupnja mobitela, usluge s posebnom tarifom...

Primjerice, zbog brojnih prigovora krajnjih korisnika koji su se odnosili na uslugu mobilnog pristupa internetu, predlaže se odredba koja korisnicima daje pravo na probnu kupnju. Naime, iako se radi o mobilnoj usluzi, krajnji korisnici je u najvećem broju slučajeva žele frekventnije koristiti s neke određene lokacije. Kako zbog objektivnih poteškoća u prijemu signala ponekad nije moguće osigurati dostatnu razinu usluge na pojedinim lokacijama, korisnici bi na ovaj način prije kupnje ostvarili mogućnost osobne provjere njene kvalitete na mjestima koja su im od značaja.

Bitan je i niz novih odredbi o informacijama koje se moraju osigurati krajnjim korisnicima: minimalnim brzinama prijenosa podataka kod usluge pristupa internetu te njihovim pravima ukoliko im operatori ne mogu zajamčiti i osigurati ugovorenu brzinu. Posebno poglavlje pravilnika posvećeno je uslugama s 'posebnom tarifom' (060 brojevi za nagradne igre, kvizove te SMS i MMS kratki kodovi) u vezi s kojima je također bilo dosta korisničkih prigovora. Cilj predloženih odredbi je sveobuhvatna i učinkovita zaštita krajnjih korisnika od bilo kakve vrste prijevara i zlouporaba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Otključavanje' mobitela nakon isteka pretplate

Također, u prijedlogu Pravilnika navodi se da se krajnjim korisnicima, bez njihovog zahtjeva, ne smiju uključiti usluge koje samim uključivanjem mogu prouzročiti dodatne troškove njima ili trećim stranama (primjerice podatkovni pristup internetu putem mobitela ili usluga govorne pošte). Predviđene su i nove odredbe vezane uz prijenos pretplatničkog ugovora, nove odredbe o prestanku pretplatničkog ugovora, poboljšane odredbe o zaštiti djece i pravima osoba s invaliditetom na jednaku dostupnost komunikacijskih usluga...

Zanimljiv je i prijedlog da se operatoru ograniči 'zaključavanje' mobitela na svoju mrežu samo za vrijeme minimalnog obveznog trajanja pretplatničkog ugovora. Po tom bi prijedlogu operator morao po isteku navedenog roka, i bez naknade, korisniku omogućiti da u mobitel može staviti karticu ostalih mreža, odnosno ' otključati' ga.

Svi zainteresirani javnoj se raspravi mogu pridružiti na ovoj adresi.

Vezani članci:

arti-201107280378006 arti-201103050116006 arti-201105260282006 arti-201106160322006 arti-201110180570006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo