Hrvatski telekom, čije dionice još uvijek posjeduje mnogo malih dioničara, u proteklih devet mjeseci nije se baš iskazao na poslovnom polju. Prihodi i dalje snažno padaju, posebice kada je riječ o govornim uslugama i fiksne i mobilne telefonije, koji su glavni generator prihoda.
Naime, prihodi su HT-u u osnovnom biznisu pali ��ak 7,6 posto, a uključi li se Combis, HT-ova IT tvrtka, tada je pad prihoda nešto blaži i iznosi 3,6 posto, odnosno 6,1 milijardu kuna ili 822 milijuna eura (siječanj-rujan 2010.: 6,3 mlrd. kuna, 871 milijun eura). EBITDA se smanjila za 2,1 posto, na 2,8 milijardi kuna.
Neto dobit gotovo je ista i iznosi 1,5 milijardi kuna (200 milijuna eura). Tijek novca iz redovitog poslovanja smanjio se 14,8 posto, na 1,9 milijardi kuna (256 milijuna eura).
Učinak kriznog poreza, na koji se operatori pozivaju, u devet mjeseci iznosio je 113 milijuna kuna.
Pretplatnika više, prihod manji
Zabrinjavajući je pad prihoda u mobilnoj telefoniji koji se srozao 10,6 posto. Pao je i prihod od fiksne telefonije, i to 8,5 posto. Veleprodajne usluge su također manje, i to 10,3 posto, a od podatkovnih usluga zarađeno je manje za 17,3 posto. Rastao je pak prihod od internetskih usluga 9,9 posto, te ICT usluga 167 posto (zahvaljujući niskoj bazi).
Ono čime u HT mogu biti zadovoljni jest to da ipak ne gube tržišni udio, tek 0,4 posto kad je riječ o broju korisnika, te da se broj pretplatnika u mobilnoj mreži u privatnom segmentu povećao 3,5 posto, a kad je riječ o poslovnim korisnicima povećanje iznosi 5,6 posto, unatoč padu prihoda u obje kategorije.
Štede i privatni i poslovni korisnici
Ipak, sve se manje troši, te se kombinirani ARPU, prosječni trošak po korisniku, kada je riječ o privatnim korisnicima u mobilnoj telefoniji, smanjio 13,5 posto (73 kune) u izvještajnom razdoblju u odnosu na lanjskih devet mjeseci, kao rezultat gospodarske situacije i intenzivnih konkurentskih pritisaka, objašnjava se u izvješću. Poslovnjaci prosječno troše 9,7 posto manje, odnosno prosječno 184 kune.
Regulatorni pritisci
Kad je riječ o izgledima za cijelu 2011. godinu, u izvješću se kaže da je grupa i dalje usmjerena na korištenje novih i postojećih prilika za rast, no s obzirom na teške gospodarske uvjete i pojačane regulatorne pritiske, očekuju da će prihodi za 2011. godinu biti umjereno manji u odnosu na razinu iz 2010. godine.
"T-HT je u teškim gospodarskim prilikama još jednom postigao solidne rezultate uz 3,6 posto manje prihode u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Usprkos daljnjim regulatornim pritiscima i intenzivnome tržišnom natjecanju u svim područjima, zadržali smo vodeći položaj u svim segmentima poslovanja", komentirao je rezultate poslovanja Ivica Mudrinić, predsjednik uprave i glavni direktor HT-a.
Korisnika 'bonbona' više od 100 tisuća
Doprinos Iskona konsolidiranim prihodima Grupe iznosio je 179 milijuna kuna zahvaljujući rastu njegove baze pretplatnika širokopojasnih usluga i IPTV-a.
HT-ov brend Bonbon, pak, stoji u izvješću, ima više od 100.000 korisnika, a 85 posto njih mlađe je od 35 godina. Grupa je ukupno opsluživala 1,3 milijuna korisnika u fiksnoj mreži, gotovo 2,5 milijuna pretplatnika u pokretnoj mreži i 648.000 širokopojasnih priključaka te je pružala televizijske usluge za više od 337.000 korisnika.
"Samo u trećem tromjesečju 2011. prihodi su se smanjili za 3 posto, prvenstveno zbog smanjenja prihoda od govornih usluga od 11,3 posto, kao rezultat teškoga gospodarskog okruženja, stalnog smanjenja cijena (uključujući cijene međupovezivanja) i snažnih pritisaka konkurencije", stoji u izvješću HT-a.