Tajna poslovnog uspjeha zagrebačkog Amerikanca

25.8.2010.
12:45
VOYO logo

Internetska trgovina je široj javnosti poznata već 10-ak godina, no dok se klasična trgovina razvijala tisućama godina u svoje današnje oblike, ona na webu se mijenja iz mjeseca u mjesec. Jedna od tvrtki koja je odlučila naći svoje mjesto pod suncem na 'mreži svih mreža' je i zagrebačka Kolektiva. No, iako je osnovana i sjedište joj je u Zagrebu, osnivački kapital i čelni ljudi dolaze uglavnom iz SAD-a, a nedavnom dokapitalizacijom u nju je ušao i njemački kapital.

Ovakav multinacionalni karakter Kolektiva, piše Poslovni dnevnik, duguje svojoj inovativnoj ideji internetske trgovine, koja se temelji na grupnoj kupnji i pratećim velikim popustima, od 50 do 90 posto, prvenstveno na usluge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeffrey Treichel, suvlasnik i direktor Kolektive, pojašnjava da je njihova tvrtka jedan od pionira ovakve trgovine u Europi.

"Kolektivna kupnja je potpuno nova stvar na tržištu, a tome u prilog govori činjenica da je prva uspješnija tvrtka u tom segmentu u SAD-u osnovana krajem 2008. godine. Ta kompanija danas vrijedi više od 1,3 milijarde dolara", kazao je Treichel za Poslovni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je Kolektiva stara manje od godinu dana, njezina vrijednost se već sada mjeri milijunima dolara. Naime, osnivači na čelu s Amerikancem Jeffreyom Treichelom skupili su oko 300.000 dolara vlastitih i obiteljskih ušteđevina te pokrenuli posao. Ni pola godine nakon toga u tvrtku su ušli i njemački investitori specijalizirani za internetski biznis Stefan Glaenzer i Michael Brehm. Iako u Kolektivi ne žele konkretnije govoriti o visini ulaganja, pravdajući se poslovnom tajnom preuzetom ugovorom, neslužbeno, riječ je o iznosu koji se mjeri u milijunima dolara.

"Naš je koncept uspješan jer je riječ o idealnoj situaciji u kojoj Kolektiva osmišljava, organizira i nudi ekskluzivne i posebne popuste na usluge lokalnih trgovaca, poduzetnika i uslužnih djelatnosti, dovodeći im zauzvrat nove potrošače, istovremeno uspješno spajajući potrebe kupaca i želju za promocijom prodavatelja. Upravo nas izravan utjecaj na porast prodaje čini idealnim kanalom za iznimno učinkovitu, a istovremeno jeftinu promociju", govori Treichel.

Tvrtka trenutno zapošljava 36 ljudi u tri zemlje: Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji. Pokrivaju osam gradova u tri zemlje, a do kraja godine to bi se trebalo povećati na 16 gradova u šest zemalja regije.

Kolektiva je u prvih pet mjeseci prodala 11.000 kupona, a procjene za prvih osam mjeseci su više od 15 tisuća. Time su do sada Hrvatima uštedjeli gotovo 3,5 milijuna kuna. Treichel navodi i podatak da je Kolektiva u prvoj polovici godine ostvarila gotovo 15 posto udjela u ukupnoj internetskoj trgovini u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeffrey Treichel, inače je iz Chicaga, a prvi puta se susreo s Hrvatskom tijekom 1996. godine, kada je zajedno s prijateljem, Hrvatom, došao na odmor. Godine 1999. dolazi ponovno u Hrvatsku na jednu godinu. 2001. zaposlio se u Dukatu, te kasnije u Nestleu, pa se njegov boravak produžio na gotovo pet godina. Vratio se u SAD 2006. da bi pohađao MBA program na Harvard Business School. Zaposlio se u jednoj velikoj banci u SAD-u. No, kriza sredinom 2008. u američkom bankarskom sektoru značila je i otkaz za Treichela, nakon čega se odlučio definitivno preseliti u rodnu zemlju svoje supruge, Hrvatsku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo