Aranžmane im prodaju po 50 posto višim cijenama, prijeti li i Hrvatskoj pad?

Europski zimski turizam ove sezone se našao u problemima jer bogati Rusi u mondenim skijaškim destinacijama neće ostaviti milijune eura.

30.1.2015.
12:13
VOYO logo

Konflikt s Ukrajinom, napeti odnosi s Europom i snažan pad vrijednosti rublje natjerali su bogate ruske turiste da ove zime odustanu od skijanja ili da biraju skromnije destinacije. Zbog toga su u europskim luksuznim skijalištima mnogi hoteli, restorani i trgovine ostali prilično zakinuti - izostao je veliki priljev novca koje su im godinama ostavljali gosti s istoka, koji slove za jedne od najvećih potrošača u svijetu.

Kako sada stvari stoje, mnogi si neće moći priuštiti ni ljetni odmor i to prvenstveno zbog pada tečaja rublje. Za godinu dana ruska nacionalna valuta u odnosu na dolar izgubila je na vrijednosti 85 posto, a u odnosu na euro 60 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema pisanju ruskih medija, tamošnje putničke agencije aranžmane za ljeto prodaju po 50 posto višim cijenama u odnosu na prošlogodišnje, a ne isključuje se mogućnost da do kraja lipnja dodatno poskupe za još 30-ak posto.

Zbog nastale situacije turistički radnici pribojavaju se da bi promet mogao pasti između 30 i 40 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nepredvidiva situacija

Hoće li kriza u Rusiji utjecati na dolazak ruskih turista u Hrvatsku? To bi značilo dodatni pad jer je lani Hrvatsku posjetilo 147,3 tisuće Rusa, što je za 11 posto manje u odnosu na 2013. Manji dolazak ruskih turista u prošloj godini povezuje se s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju i uvođenje viznog režima za ruske građane.

Rajko Ružička, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Rusiji, ocjenjuje da je situacija na ruskom turističkom tržištu doista kompleksna i nepredvidiva.

"Došlo je do pada broja ruskih turista na većini međunarodnih turističkih destinacija. Naime, imajući u vidu da je rublja devalvirala u odnosu na euro i američki dolar gotovo gotovo dva puta, a osobni dohoci ruskih građana nisu rasli, jasno je da su za ruske turiste sve turističke destinacije vezane uz euro i američki dolar postale gotovo dva puta skuplje. Zimska sezona, iako još traje, pokazuje daljnji trend pada broja ruskih putnika izvan granica Rusije", kaže Ružička za Danas.hr.

Velika tržišta se prilagođavaju

Kako bi zadržale i privukle ruske turiste, mnoge turističke destinacije, posebice one koje su fokusirane na masovni turizam, spuštaju cijene i pripremaju posebne ponude za ruske turiste. Tako je Tunis u cijelosti ukinuo vize za ruske građane i time si povećao konkurentnost, te se nametnuo kao poželjna destinacija za Ruse, objašnjava Ružička kako su se neke zemlje prilagodile novonastaloj situaciji. Među njima je i Egipat koji je u 2014. primio oko tri milijuna ruskih turista. Ta zemlja je u cijelosti ukinula vize za ruske turiste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turski i Egipatski hotelijeri su donijeli odluku o spuštanju cijena za ruske turiste i to od 20 do 40 posto u 2015 .

"Evidentno je da će borba za ruske turiste u 2015. biti vrlo ozbiljna jer većina europskih destinacija, a posebice onih koja računa na masovni turizam iz Rusije, ne može kompenzirati preveliki pad broja ruskih gostiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge pak strane, Hrvatska nije jedna od zemalja čija turistička sezona ovisi isključivo o ruskim turistima i eventualna stagnacija ili pad broja ruskih turista neće imati prevelik utjecaj na rezultate naše turističke sezone. Također, obzirom da nismo destinacija koja se pozicionira u Rusiji kao mjesto masovnog i jeftinog odmora, kao što su to Turska ili Egipat, naši gosti i potencijalni gosti ne spadaju u kategoriju najpogođenijih ovom krizom", optimističan je šef HTZ-a u Moskvi.

Osvajanje novim proizvodima

Isto tako, ističe, kvalitetnom diverzifikacijom ponude i segmentacijom tržišta te uvođenjem novih proizvoda, Hrvatska bi se dugoročno mogla pozicionirati kao jedna od potencijalno vrlo zanimljivih turističkih destinacija za targetirane niše ruskih turista. Ovdje u prvom redu, kaže Ružička, misli se na tradicionalni ljetni odmor, ali i na nautički turizam, etno gastro turizam, zdravstveni turizam te kulturni turizam.

"Naša marketinška kampanja u Rusiji bit će fokusirana i komunicirat će proizvode i usluge s kojima smo konkurentni i s kojima možemo privući ruske turiste.

Upravo stoga, mi ne očekujemo velike promjene u broju ruskih gostiju ali, kako ruski turisti kreću kasno u bukinge, još je rano govoriti o konkretnim brojkama", zaključuje direktor predstavništva HTZ-a za Rusiju Rajko Ružička.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo