Što sve Pleso daje svom šefu, osim 17.000 kn plaće?

Iako ima vlastiti stan, Zračna luka Zagreb svom direktoru Tončiju Peoviću plaća najam stana u Zagrebu, kao i mnoge druge povlastice.

1.12.2010.
11:34
VOYO logo

No, osim toga, prema ugovoru o radu koji su sklopili Peović i zagrebački aerodrom, a koji Večernji list posjeduje, Peoviću Zračna luka Zagreb plaća i troškove poput putovanja u svrhu njegove funkcije norveškog konzula u Hrvatskoj, preko životnog osiguranja. Na raspolaganju ima i korporacijsku karticu, prijenosno računalo i automobil s prijenosnim telefonom, a sve troškove za to snosi ZLZ.

Aerodrom plaća Peoviću i sve troškove poslovne reprezentacije, prigodnih poklona poslovnim partnerima, članarine u stručnim udruženjima, pa čak i usluge hotelskog servisa na službenim putovanjima – što uključuje pranje rublja, pristup internetu, fotokopiranje, slanje faks-poruka te taksi usluge prijevoza, piše list. Pored svega toga, zagrebački aerodrom obvezao se Peoviću dva puta mjesečno plaćati povratne zrakoplovne karte na relaciji Zagreb – Dubrovnik zbog njegovih obveza kao počasnog konzula Kraljevine Norveške što je vezano uz Dubrovnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stan od 100 četvornih kvadrata aerodrom plaća 7.000 kuna mjesečno

U ugovoru se navodi i da će stanovanje direktora – najam i prateće izdatke – u cijelosti snositi Zračna luka Zagreb iako Peović ima vlastiti stan u Zagrebu. ZLZ je, pak, za Peovića unajmio stan na Jarunu, i to veličine 100 četvornih metara po cijeni od 7.000 kuna mjesečno. Večernjak je također u posjedu izvatka iz zemljišne knjige nedavnog datuma, prema kojem se jasno vidi da je Peovićeva supruga Tea vlasnica stana od 71,73 četvorna metra u zagrebačkoj Bilajskoj ulici.

Kada je imenovan direktorom zagrebačkog aerodroma, Peović je u svojim intervjuima najavljivao da neće imati menadžerski ugovor, nego samo plaću od 17.000 kuna. Pritom je govorio da je bilo što drugo u ovakvoj situaciji neprikladno. Nakon raskida ugovora, pak, Peović ima pravo na primanje plaće još šest mjeseci u punom iznosu te na otpremninu od 10 bruto plaća, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračna luka Zagreb je javno poduzeće koje NIJE korisnik državnog proračuna i posluje isključivo na tržišnim principima u trenutno značajno otežanim uvjetima poslovanja (kolaps zračnog prometa zbog erupcija vulkana na Islandu i gospodarska kriza koja se jako odrazila na pad zračnog prometa). Unatoč tome ovu poslovnu godinu ćemo završiti ostvarivši planirano povećanje prometa.

U tom kontekstu treba razmatrati i moj ugovor koji je višestruko niži od ugovora mog prethodnika i ne predviđa isplatu nagrade zbog uspješnog poslovanja što je uobičajena odredba menadžerskih ugovora. Tako je zbog menadžerskog ugovora s ugovorenom nagradom kojeg je imao moj prethodnik u tijeku sudski spor u kojim on potražuje više od 4 milijuna kuna bruto od Zračne luke Zagreb. Ni ja ni moji suradnici nemamo pravo, niti želimo koristiti poslovnu klasu za putovanja. Odmah po mom dolasku u ZLZ otkazan je najam luksuznog vozila visoke klase VW Phaeton te ja osobno koristim automobil srednje klase u vlasništvu ZLZ-a VW Passat star nekoliko godina kao i sve moje kolege iz Uprave. Sva prava iz mog ugovora o radu istovjetna su pravima koja imaju moji zamjenici, direktori sektora i drugi predsjednici uprava društava u pretežitom državnom vlasništvu. Troškovi koje Zračna luka Zagreb snosi temeljem mog ugovora više su od četiri puta manji od troškova bivšeg predsjednika Uprave, koji je kao što je već navedeno imao tipičan menadžerski ugovor.

Na mjesto direktora Zračne luke Zagreb došao sam na poziv iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, premda sam u tom trenutku, kao renomirani stručnjak za problematiku zračnih luka imao otvorene ponude za vođenje nekoliko velikih europskih zračnih luka. Prema ugovoru o radu kojeg sam sklopio s Nadzornim odborom čiji je član i predstavnik radničkog vijeća ZLZ, a prema smjernicama Skupštine Zračne luke Zagreb, imam pravo na naknadu za smještaj svoje obitelji u Zagrebu za vrijeme trajanja ugovora (mjesečni trošak najma stana ograničen je odlukom NO na 7.000 kn mjesečno) ili eventualnu naknadu za odvojeni život. Premda sam ugovor potpisao u rujnu 2009., u stanu koji je u vlasništvu supruge boravio sam do 20.4.2010. Budući da se radi o neadekvatnom prostoru za stanovanje četveročlane obitelji jer se u naravi radi o 1,5 sobnom stanu (značajni dio ukupne kvadrature stana odnosi se na terasu), a nakon odluke da se moja obitelj preseli u Zagreb iskorištena je mogućnost iz ugovora o iznajmljivanju odgovarajućeg stana. Stan u vlasništvu supruge stavljen je u prodaju putem dviju agencija za promet nekretnina. Stan je prazan i obilaze ga potencijalni kupci, no nažalost zbog nepovoljnog stanja na tržištu nekretnina još nije prodan. U stanu u Dubrovniku živi moja kći i ne iznajmljujemo ga, iako ste to neprovjereno naveli u tekstu.

Pravo na pokriće troškova mojih stručnih usavršavanja istovjetna su pravima ostalih radnika Zračne luke Zagreb. Na redovita stručna usavršavanja o trošku poslodavca putuju i drugi djelatnici Zračne luke Zagreb jer kao što Vaš novinar zacijelo zna, zrakoplovstvo je iznimno delikatna i složena djelatnost koja zahtjeva cjeloživotno obrazovanje svih sudionika u procesu, kako u zrakoplovnim kompanijama tako i u zračnim lukama i kontrolama leta. Besprijekorno, stručno postupanje svih aerodromskih službi od presudne je važnosti za sigurnost prometa i putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Troškove putovanja i smještaja koji proizlaze iz mojih iznimno značajnih stručnih aktivnosti u relevantnim svjetskim zrakoplovnim tijelima i asocijacijama (član sam Uprave svjetskog udruženja aerodroma, potpredsjednik Europskog udruženja aerodroma do 5 milijuna putnika, civilni službenik ICAO-a, svjetske organizacije za civilno zrakoplovstvo pod patronatom UN-a u ulozi inspektora zaštite zračnih luka, te predavač u 2 programa svjetske udruge zračnih luka) u potpunosti pokrivaju te zrakoplovne asocijacije.

Sve moje troškove odobrava isključivo NO i nije ništa neobično da su specificirani u ugovoru kako bi ih mogao pravdati. Premda mi je dopuštena mogućnost „korištenja hotelskih servisa prikladnog za učinkovito obavljanje poslova na službenom putu“ u slučaju nezgode na službenom putu, do danas usluge pranja rublja i peglanja nisam morao koristiti. Za dio svojih putovanja u Dubrovnik koristim besplatne karte Croatia Airlines na koje kao član Nadzornog odbora Croatia Airlines imam pravo, uz dvije povratne karte mjesečno u najjeftinijem dostupnom razredu na trošak ZLZ-a sukladno ugovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom da mi je jedan od poslovnih ciljeva dovesti što više putnika na Zračnu luku Zagreb i omogućiti čim povoljnije putovanje zrakoplovima, dovođenjem novih kompanija, pa tako i Norwegiana radim u interesu Zračne luke Zagreb i građana. Premda to ni na koji način ne utječe na moje poslovne odluke u Zračnoj luci Zagreb, ponosan sam što mi je kao istaknutom gospodarstveniku Kraljevina Norveška ukazala povjerenje imenovavši me počasnim konzulom.

Vezani članci:

arti-201002020301006 arti-201002240251006 arti-201001180417006 arti-201002010300006 arti-201002230438006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo