Statistike otkrivaju u kojim trgovinama Hrvati ostavljaju najviše novca

Uvjerljivo najveći domaći retailer je Konzum koji drži 40 posto ukupnih prihoda najvećih deset maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj.

6.10.2014.
13:22
VOYO logo

Konzum je u 2013. prihodovao gotovo 13,4 milijarde kuna. Nakon Konzuma slijede Plodine s 3,3 milijarde kuna prihoda te Lidl Hrvatska s 3 milijarde kuna.

Pokazala je to iCapitalova analiza prihode i profitabilnost utemeljena na podacima s portala poslovna.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo Konzumu i Metrou padaju prihodi

U prošloj godini osam maloprodajnih lanaca ostvarilo je rast prihoda, a tek su Konzum (-1 posto) i Metro Cash & Carry (-3 posto) zabilježili pad.

Što se tiče profitabilnosti, najviše EBITDA marže u 2013. ostvarili su Plodine (9,3 posto) i Tommy (7,9 posto, dok je prosjek svih deset promatranih lanaca 3,1 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bit će zanimljivo vidjeti kakva će situacija biti ove godine, kada Konzum preuzima većinu Mercatorovih trgovina. Mercator Hrvatska je u 2013. ostvario 2,6 milijardi kuna prihoda (+1 posto na godišnjoj razini), ali uz negativnu EBITDA maržu (-1,4 posto) i najnižu profitnu maržu među uspoređenim poduzećima (-7,8 posto).

Kako bi ispunio uvjete za preuzimanje Mercatora koje je odredila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Konzum i Mercator-H moraju prodati ili dati u dugoročni zakup (najmanje deset godina) 95 svojih trgovina u Hrvatskoj.

Veliki interes za Konzumove trgovine

Predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez u rujnu je rekao da je interes trgovaca i obiteljskih tvrtki za trgovine Konzuma i Mercatora velik te da će ih prodati u roku šest mjeseci.

Interes za preuzimanje Agrokorovih trgovina dosad je javno pokazao Spar, koji je u ekspanziji i nedavno je povećao svoj udio na tržištu maloprodaje preuzimanjem 20 Dioninih trgovina na području Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo