Srbija će dominirati nebom iznad Balkana

Usporedbom brojnosti, tehničkog stanja i sposobnosti letjelica, Hrvatsko ratno zrakoplovstvo u odnosu na ono srpsko ptica je otupjelih kandža i slomljenih krila.

10.1.2010.
20:35
VOYO logo

Dok se još uvijek aktualni predsjednik države i vrhovni vojni zapovjednik Stjepan Mesić javno odriče ratnog zrakoplovstva, nudeći nadzor i obranu hrvatskog neba zrakoplovstvu susjedne Italije, Srbija svoje obnavlja, piše Slobodna Dalmacija.

Iako su Srbiji koraci još mali, Hrvatska teško može u skoro vrijeme doskočiti srpskoj dominaciji na nebu iznad Balkana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako bismo komparirali brojnost, tehničko stanje i sposobnost letjelica, Hrvatsko je ratno zrakoplovstvo, u odnosu na ono Republike Srbije, ptica otupjelih kandža i slomljenih krila.

Srpsko je zrakoplovstvo u posljednje dvije godine remontiralo 16 letjelica, među kojima i četiri zrakoplova tipa MiG-29, an-26, jak-40 i dva helikoptera HT-40.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unaprijeđena je obuka pilota, povećan je sat naleta i srpski piloti, nakon niza godina, uvježbavaju noćno letenje i borbena djelovanja po ciljevima na zemlji. S remontiranim MiG-ovima 29 Srbija u potpunosti nadzire svoje nebo, te je tako, za razliku od Hrvatske, osigurala nastavak obuke i trenaže pilota lovačkog zrakoplovstva.

Dok hrvatski piloti godišnje lete jedva 30 sati, srpski u svojim mlažnjacima lete i više od 50 sati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim planirane nabave novih MiG-ova 29, Srbija se priprema za generalni remont većeg dijela od ukupno 25 supergalebova G-4 (školsko-borbeni mlažnjaci proizvedeni pred kraj SFRJ, spadaju u klasu najboljih školskih zrakoplova u svijetu). Tehnološki demonstrator supergaleb G-4MD već leti iznad Batajnice, piše Slobodna Dalmacija.

Srpska diplomacija radi i na otkupu supergalebova koji se nalaze izvan granice Srbije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sastavu vojske Republike Srpske nalazi se jedan supergaleb, kao i 17 letjelica tipova jastreb i orao koje Srbija želi, a snažan je pritisak na Crnu Goru da prepusti svojih 17 supergalebova.

Nema sumnje da će Banja Luka ponuditi svoje letjelice, a tim bi putem mogla i Podgorica, ali ne svojom krivnjom. Podgorica je sklonija ideji da mlažnjake prepusti Hrvatskoj i tako da doprinos ideji osnivanja regionalnog centra za obuku pilota na Zemuniku, o čemu smo već pisali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo