S obzirom na potez Tifona, može se očekivati da će i ostale naftne kompanije u idućim danima sniziti svoje cijene.
Podsjetimo, do sada je INA kao najveća naftna kompanija u Hrvatskoj s najvećim brojem benzinskih postaja prva korigirala cijene. Ovoga puta nije. Znači li to da će od sada naftne kompanije češće mijenjati cijene i to neovisno o potezima INA-e, teško je procijeniti. Europska iskustva liberalizacije tržišta naftnih derivata pokazuju kako su naftne kompanije u većini slučajeva slijedili poteze najveće kompanije, piše portal cijenegoriva.info.
Kako se računa cijena goriva?
U posljednje vrijeme u medijima se počelo pisati o tome da je cijena nafte na svjetskim tržištima pala na oko 88 dolara za barel, što je razina iz 2010. godine. Postavilo se pitanje zašto onda u Hrvatskoj litra benzina ne stoji oko 8 kuna. Pored toga što hrvatske naftne kompanije naftu nabavljaju na mediteranskom tržištu (što znači i drugačije cijene), kretanje dolara i eura, a samim time dolara i kune razlog je ovako različitim cijenama goriva. Naime, prvog dana 2010. za jedan dolar građani Hrvatske mogli su dobiti 5,066 kuna. Danas mogu dobiti 6,026 kuna.
Jednostavnom računicom može se izračunati kako bi litra sirove nafte (1 barel ima 119,24 litre po cijeni od oko 88 dolara) danas po aktualnom tečaju stajala 4,47 kuna, a po tečaju dolara i kune iz 2010. je stajala 3,73 kune. Dakle, iako se u posljednje vrijeme cijena nafte na svjetskim tržištima drastično promijenila, kretanje tečaja kune su te koje su utjecale na velike razlike između cijene litre benzina u Hrvatskoj danas i 2010. godine.