Financial Times se raspisao o našem katamaranu za OI

Katamaran na ekogorivo koji će ploviti Temzom za vrijeme Olimpijskih igara u Londonu 2012.

10.5.2011.
23:39
VOYO logo

Naime, ističe novinar u opširnom članku o stanju hrvatske brodogradnje, Hrvatska mora pojačati svoju prisutnost na međunarodnom tržištu jer brodogradnja više ne može računati na preživljavanje na grbači državnih poticaja.

Brodogradilišta balansiraju na rubu bankrota

Uz napomenu kako je Tehnomont iz Pule na natječaju pobijedio svjetsku konkurenciju, te da su se brodogradilišta u Puli specijalizirala i napredovala, MacDonald ističe da većina hrvatske brodograditeljske industrije ipak već godinama balansira na rubu bankrota i ovisi o državnoj pomoći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Navodi, iako su 'patriotski nastrojeni sindikalni čelnici' uvjeravali da se azijski brodograditelji ne mogu mjeriti s vještinom 'lokalnih momaka', brodograditelji iz Južne Koreje su se itekako dokazali u novim tehnologijama i učinkovitosti. Hrvatske brodograditelje je pak spašavala vlada, uglavnom na čelu s HDZ-om, kako bi izbjegla gašenje radnih mjesta, ali istodobno uzimajući dio novca za izbore, navodi MacDonald.

Uljanik je izbjegao prikrivene agende političara

Kao svijetle primjere hrvatske brodogradnje MacDonald zato navodi samo dva brodogradilišta, oba smještena u Puli: Tehnomont i Uljanik, koji je formulu za uspjeh pronašao u specijaliziranim plovilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"S istim direktorom još od komunističkih vremena, Uljanik je održao korak s vremenom i izbjegao prikrivene agende koje idu s političkim imenovanjima", piše MacDonald i objašnjava da je upravo zbog svog uspjeha Uljanik zaradio pravo da bude iznimka od restrukturiranja koje nameće EU.

Vezani članci:

arti-201105100492006 arti-201105100688006 arti-201101120008006 arti-201103290789006 arti-201102230830006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo