"U ponedjeljak smo imali tri izvozne pošiljke, riba je praktički bez zaustavljanja putovala do odredišta. Samo policijska kontrola dokumenata na slovenskoj strani granice. Od našeg skladišta u Malom Brgudu do skladišta u Chioggi hladnjača s ribom putovala je tri i pol sata, a dosad nam je trebalo šest i više sati, kaže za Novi list Tomislav Nikolac, voditelj prodaje u opatijskoj tvrtki Peter Pan.
Takav brzi transport, objašnjava Nikolac, omogućio je da se riba već istog dana distribuira dalje prema krajnjim korisnicima. U Chioggiju je došla u 15 sati, ranije nije mogla stići prije 18, pa se tek sljedećeg dana otpremala na tržište. Koliko to znači za kvalitetu ribe, a time i njenu cijenu, nije potrebno naglašavati.
Značajne uštede
I sam transport ribe postao je jeftiniji. Izvoz ribe dosad je pratilo mnoštvo dokumentacije, trebalo je vremena dok se svi papiri pribave. Svi certifikati i potvrde sada otpadaju, ne trebaju više veterinarske kontrole, špedicija i ostala papirologija. Ribu u izvoz sada prati samo faktura i otpremnica.
Nikolac ističe da će novi način poslovanja omogućiti značajne uštede. Na papirologiju za svaku izvoznu pošiljku do sada su trošili između 260 i 280 eura.
Bez Talijana ne bi opstali
"Sad ćemo pod jednakim uvjetima voziti ribu u Zagreb i u Italiju", objašnjava Nevio Uhač iz riječkog Ugora.
Liberalizacija graničnog, odnosno izvoznog režima za ribare je nadasve važna. Veliki dio hrvatskog ulova izvozi se u Italiju. Nije to novost, tako je desetljećima. Potrošnja ribe u nas je skromna, bez plasmana na talijansko tržište mnogi ribari ne bi opstali.