Možda bezbrižno trošenje love na raznorazne nepotrebne stvarčice između polica trgovina i nije ono što ste planirali, no svakako je dio njihovog plana.
Od supermarketa do trgovina s odjećom, sve je pomno i detaljno dizajnirano tako da vam izvuku što više novca. Možda zvuči nevjerojatno, no svaki je vaš korak već unaprijed isplaniran.
U nastavku saznajte koji su to trikovi kojima se služe trgovci kako bi vas namamili da potrošite što je više moguće.
Veliki natpis SNIŽENJE na izlozima trgovina jednostavno poziva da uđete, no činjenica je da će vam za oko vrlo vjerojatno zapeti neki komad koji i nije na sniženju.
Kolica su prvi mamac
Jednom kad uđete tu su kolica za kupovinu. Osmišljena u kasnim 30-im godinama prošlog stoljeća, ona su pravi mamac za potrošiti više novca. Jer što je bolje od popunjavanja golemog praznog prostora omiljenim namirnicama.
U supermarketima odjeli s visokom maržom (poput cvijeća i odjela s kruhom) postavljeni su blizu ulaza u trgovinu, kako bi ih u kolica mogli staviti još dok su prazna.
Upravo ti odjeli stoje na početku ulaza u trgovinu i zbog svojih primamljivih mirisa. To nije ništa neobično jer se upravo zbog toga osjećate bolje.
Mliječni odjeli (čije namirnice ljudi najčešće konzumiraju) često su na kraju trgovine ili u nekom skrivenom kutu kako bi vas natjerali da prije njih prođete pored što više polica i odaberete što više namirnica koje vam nisu ni bile u planu. Ali kad ste već tu...
S desne prema lijevoj strani
Većina trgovina kupce tjera da se kreću s desne strane prema lijevoj, što je usko povezano i s načinom vožnje na desnoj strani ceste. Upravo na toj desnoj strani nalaze se i najskuplji artikli.
Sve što zaista žele da kupite nalazi se u razini vaših očiju, gdje je najdostupnije i najpreglednije. Isti princip je i s dječjim igračkama, one se sve nalaze na nižim policama kako bi im odmah upale u oko.
Konzumiranje promotivnih namirnica tjera vas na usporavanje i provođenje više vremena u trgovini, što može samo biti dobro da uočite još nevažnih stvari.
Dodir, boja, glazba
Sve se može dodirnuti. Možda vam zvuči nevjerojatno, ali istraživanja su pokazala da dodirivanje predmeta povećava šansu za kupovinu istog.
I boja utječe na kupce. Nijanse crvene, narančaste i žute u izlozima privlače, pozivaju da uđete u trgovinu, no jednom kad kupci uđu, sve je u plavim i zelenim tonovima kako bi ih se potaknulo da potroše više.
I glazba je presudna. Spora glazba utječe na ležernost, pa će kupci biti spremni potrošiti koju kunu više. Jednako tako, glasna glazba požuruje ih da stvari samo ubacuju u kolica i često je prisutna kod rasprodaja.
Veličina je također bitna. U malim, skučenim prostorima kupci će se osjećati manje ugodno, pa će im i sam čin kupnje biti manje primamljiv.
Nepotrebne sitnice uvijek završe u košarici
A tek stvarčice s blagajne?! One dolaze kao šećer na kraju, dok čekate u redu. Na taj će način razni slatkiši, čokoladice i gume za žvakanje završiti posve neplanirano u vašoj košarici.
I na kraju, tu su i kartice trgovina koje vam daju jer ste vjeran klijent. Pomoću njih skupljate bodove koje kasnije mijenjate za novac. Ova je praksa danas sve učestalija, a imaju je gotove sve veće trgovine.