Radnici rekli svoje: Kod njih bi željeli dobiti posao

Već osmu godinu zaredom među hrvatskim je radnicima provedeno istraživanje o tome tko su im najpoželjniji poslodavci.

23.1.2012.
11:25
VOYO logo

U istraživanju portala MojPosao sudjelovalo je više od tisuću ispitanika tijekom prosinca 2011. godine, koji su odgovore temeljili isključivo na percepciji poslodavaca – dakle, nisu imali unaprijed ponuđene odgovore, a navodili su tri poslodavca kod kojih bi se najradije zaposlili.

Treću godinu zaredom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie markt s 13,4 posto bodova, na drugom mjestu našla se T-HT Grupa s 3,6 posto, a na trećem mjestu Agrokor s 3,4 posto bodova. Google, koji se lani našao na listi 10 najpoželjnijih, zadržao je svoju prošlogodišnju poziciju (šesto mjesto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi 'igrači': IKEA i H&M

Prvi put na listi najpoželjnijih našli su se švedska IKEA i H&M, vjerojatno zbog dugogodišnjeg iščekivanja njihovog dolaska na hrvatsko tržište.

Među prvih 50 poslodavaca nalaze se još Adris Grupa, Carlsberg Croatia, Croatia osiguranje, Dalekovod, Dukat, Elektrokontakt, FINA, Franck, HAC, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska narodna banka, HRT, Hrvatske ceste, Hrvatske šume, Hrvatske vode, Hrvatske željeznice, IBM, Jadran Galenski Laboratorij, Kaufland, Kraš, Müller, Nestle, Nova TV, Philip Morris, Procter & Gamble, RBA, Siemens i Vindija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strani poslodavci draži od domaćih

Inače, privatne tvrtke u stranom vlasništvu najpoželjnije su radno mjesto za većinu ispitanika (32 posto), a u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu htjelo bi raditi svega 13 posto ispitanika.

Unatoč uvriježenom mišljenju, hrvatskim radnicima visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Najviše ispitanika, njih 34 posto, više cijeni sigurnost radnog mjesta, a prema tom čimbeniku, najatraktivniji su im HEP i INA.

Također, harmonični odnosi na radnom mjestu i socijalna odgovornost poslodavca našli su se na drugom mjestu važnosti za 30 posto ispitanika. Te kriterije najviše zadovoljavaju PBZ i dm drogerie markt, kod kojeg ispitanici ističu i visinu plaće te socijalnu odgovornost. Visina plaće i ostale beneficije zauzimaju četvrto mjesto, zajedno s vodstvom u sektoru (26 posto). Prema visini plaće ističu se dm drogerie markt i Pliva, a zbog vodstva u sektoru poželjna je T-HT Grupa.

Napredovanje smatra važnim 17 posto ispitanika pa je, prema tom kriteriju, njihov poslodavac prvog izbora Agrokor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo 17 posto zadovoljno trenutačnim poslom

Što se preferencija po spolovima tiče, najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie markt, iako je žene (17,5%) preferiraju u odnosu na muškarce (6,8%). Muškarcima su atraktivni Google i Microsoft, dok su ženama privlačne Privredna banka Zagreb i Erste Steiermärkische Bank.

Nadalje, istraživanje je otkrilo i da čak u ovo doba gospodarske krize polovica ispitanika (51 posto) često razmišlja o promjeni poslodavca, dok njih 31 posto taj problem muči povremeno. Svega 17 posto ispitanika zadovoljno je svojim poslom i ne razmišlja o promjeni tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo