Računi koji nestaju, dialeri i stanovi s 2 god. garancije

Društvo Potrošač je kroz 2010. godinu zaprimilo više od 9.000 poziva kupaca koji su se najviše žalili na trgovce, potom na elektroničke i komunalne usluge.

26.1.2011.
13:59
VOYO logo

Kako je u razgovoru za Danas.hr kazao predsjednik društva Ilija Rkman, u Potrošaču je najviše pritužbi i problema lani zamijećeno u trgovačkom sektoru. Rkman objašnjava da mnogi trgovci na malo još uvijek zlorabe činjenicu da Zakon za zaštitu potrošača ne predviđa nikakvu kaznu za one koji provode nepoštenu poslovnu praksu.

Računi koji nestaju

Također, proces reklamacije traje dugo, računi se izdaju na papiru koji izblijedi nakon par mjeseci, isprave koje se dobivaju uz neke proizvode su nečitki ili skraćeni i nejasni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zabilježen je i problem s naplatom zateznih kamata i dužim trajanjem reklamacijskog postupka potrošača koji su naručenu robu platili predujmom, a dogovoreni rok isporuke trgovac nije ispoštovao.

Rkman navodi i da je pritužbi bilo od građana koji su kupili loše stanove u novogradnji. Tako je jedna gospođa tražila savjet za razgovor s pravnikom koji je zastupao investitora. Navodi da je u novoizgrađenom stanu nakon useljenja zamijetila brojne propuste u izgradnji, a dobila je tek dvogodišnje jamstvo za stan!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pazite, na perilicu dobijete šest godina jamstva, a na stan samo dvije?", kaže Rkman.

Loš napon im uništava kućanske aparate

Problem, koji još uvijek nije riješen, postoji i u distribuciji električne energije. Rkman kaže da postoje 'sive zone', pogotovo na bivšim crtama razdvajanja u prošlom ratu, gdje jačina napona oscilira i tako uništava kućanske aparate. Propis nije uredio način ostvarenja prava potrošača na naknadu štete na kućanskim uređajima, tako da su građani koji žive na takvom području prisiljeni na građanske akcije (npr. peticije) da se izbore za bolju naponsku mrežu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, zabilježeni su i uspjesi. U Potrošaču kažu da su na sudu dobili nekoliko sporova oko previsokih telefonskih računa uzrokovanih destruktivnim djelovanjem dialera, a lani je osiguran i servis za otprilike 1.250 automobila s tvorničkom greškom za automobile čiju marku Rkman nije htio otkriti.

U svakom slučaju, Rkman naglašava da samo informiran i aktivan potrošač može biti relevantan igrač na tržištu, postati regulator tržišta i biti shvaćen kao akter, a ne objekt na tržištu. Svi materijali o pravima potrošača mogu se pronaći na internetskoj stranici Društva (www.potrosac.hr), a savjet se može potražiti i u Savjetovalištu za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201101040110006 arti-201009260102006 arti-201008240370006 arti-201008010068006 arti-201101050080006

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo