Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Podatak koji najjasnije govori koliko smo duboko zaglibili

U Hrvatskoj je u svibnju promet u trgovini na malo pao za 1,8 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je najoštriji pad potrošnje u više od godinu dana i znatno veći nego što se očekivalo.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Državni zavod za statistiku objavio je prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u svibnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno pao za 2,3, a realno za 1,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, piše HRT.

To je znatno slabiji podatak nego što se očekivalo. Pet makroekonomista, koji su sudjelovali u anketi Hine, u prosjeku su očekivali pad potrošnje u svibnju za 0,3 posto na godišnjoj razini. Pritom je jedan očekivao stagnaciju, a ostali pad u rasponu od 0,3 do 0,4 posto.

Nakon stagnacije u prva dva mjeseca ove godine, u ožujku je promet u trgovini na malo porastao za 1,3, a u travnju za 0,3 posto na godišnjoj razini.

Pad potrošnje u svibnju od 1,8 posto predstavlja najvišu stopu pada od ožujka 2013. godine, navode analitičari Raiffeisenbank Austria u osvrtu na podatke DZS-a.

Ne očekuje se značajniji oporavak

Premda bi idućih mjeseci turistička sezona mogla pozitivno utjecati na potrošnju, makroekonomisti ne očekuju njezin značajniji oporavak ove godine zbog visoke nezaposlenosti, stagnacije plaća i potrošačkog pesimizma.

U nadolazećim mjesecima promet u trgovini na malo mogao bi biti pod pozitivnim utjecajem početka turističke sezone i vrlo niske baze, čime bi se ublažili nepovoljni utjecaji iz domaćeg gospodarstva. Prepreke jačem rastu još uvijek su vrlo čvrste, a posljedica su niske zaposlenosti, visoke nezaposlenosti i posljedično visoke razine potrošačkog pesimizma, navode analitičari Raiffeisenbanke, koji u ovoj godini očekuju vrlo blagu realnu stopu rasta trgovine na malo od 0,2 posto.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike