U istraživanju portala MojPosao sudjelovalo je više od 15.000 ispitanika. Prema mišljenju većine ispitanika, najpoželjniji poslodavac u 2016. godini je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s visokih 12,48% bodova. Na drugom je mjestu Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. s 4,23%, a na trećem Müller Trgovina Zagreb d.o.o. s 2,35% bodova. Prvi put među dvadeset najatraktivnijih poslodavaca našle su se tvrtke Rimac Automobili d.o.o. (na devetom mjestu) i Kaufland Hrvatska k.d. (na šesnaestom mjestu).
Mladi preferiraju IT tvrtke
Tvrtke koje su osvojile prva dva mjesta jednako su poželjne i muškarcima i ženama: dm-drogerie markt d.o.o. i Lidl Hrvatska d.o.o. k.d., dok se za muškarce na trećem mjestu nalazi Ina d.d, a žene su odabrale tvrtku Müller Trgovina Zagreb d.o.o.
I zaposleni i nezaposleni najradije bi radili za dm-drogerie markt d.o.o., Lidl i Müller, dok ispitanici koji se školuju na drugom mjestu poželjnosti navode tvrtku Google Hrvatska d.o.o., a na trećem Microsoft Hrvatsku d.o.o.
Podravka za stanovnike sjeverne Hrvatske u top deset najpoželjnijih
Za ispitanike iz Zagreba i okolice u deset najpoželjnijih poslodavaca ušao je i Zagrebački holding d.o.o., dok su ispitanici iz Dalmacije na listu deset najpoželjnijih uvrstili Konzum d.d. i Ericsson Nikolu Teslu d.d. Stanovnici Istre i Kvarnera među deset najpoželjnijih poslodavaca navode i tvrtke Valamar hoteli i ljetovališta d.o.o. te Jadran Galenski Laboratorij d.d.
Za stanovnike sjeverne Hrvatske među top deset poslodavaca našla se i Podravka prehrambena industrija d.d., dok se za stanovnike središnje Hrvatske u top deset pojavljuje i Belupo d.d. Stanovnici istočne Hrvatske su među top deset poslodavaca pozicionirali i Kaufland Hrvatsku k.d.
Mladi žele raditi u državnim tvrtkama
Ispitanici kao presudni faktor atraktivnosti poslodavca navode sigurnost radnog mjesta (20%), zatim radnu atmosferu (18%), dok je na trećem mjestu važnosti prilika za napredak u struci (17%). Najmanje ispitanika (8%) kao presudan faktor atraktivnosti poslodavca navodi priliku za hijerarhijsko napredovanje, a imidž tvrtke (9%) i vodstvo u sektoru (9%) nisu se pokazali naročito bitnim faktorima. Najviše ispitanika (35%) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, a zatim za privatnu tvrtku u domaćem vlasništvu (17%). Na trećem mjestu poželjnosti su hrvatske institucije (16%) i tvrtke u državnom vlasništvu (16%). U stranoj instituciji želju ima raditi 13% ispitanika.
S obzirom na radni status, nezaposleni ispitanici preferiraju tvrtke u hrvatskom privatnom vlasništvu(20%), dok bi zaposleni radije odabrali privatnu tvrtku u stranom vlasništvu (39%). Ispitanici koji se trenutno školuju kao svog idealnog poslodavca vide tvrtku u državnom vlasništvu (19%).
O promjeni poslodavca ne razmišlja svega 10% ispitanika
Trenutačno kod svog poslodavca prvog izbora radi 19% ispitanika. S druge strane, čak 90% ispitanika razmišlja o promjeni poslodavca; 60% ih tu pomisao ima često na pameti, a 30% ispitanika ponekad razmišlja o promjeni poslodavca.
Svega 17% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 42% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih 54% koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora, a često razmišljaju o promjeni poslodavca.