Ovi brendovi nisu uspjeli na hrvatskom tržištu

Hrvati više nemaju novca za luksuz, sve što imaju potroše na najosnovnije. To osjećaju i trgovci, posebno oni koji su u biznisu parfumerija i odjeće, koji ciljaju na kupce iz srednjeg sloja.

4.5.2013.
11:36
VOYO logo

Naime, trgovci koji su uvozili i zastupali neke strane franšize i poznate brendove u proteklih su godinu-dvije zatvorili svoja vrata, uslijed krize koja je pogodila Hrvatsku a u kojoj se ne nazire kada bi se standard građana mogao popraviti.

Tako je talijanski lanac parfumerija Limoni zatvorio osam od svoje 21 trgovine. Posluje ih još 13, ali u hrvatskom uredu kompanije ne znaju do kada će, piše Jutarnji list. Gubitak od 13,6 milijuna kuna u 2011. godini se u odnosu na 2010. utrostručio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkurent Limoniju, parfumerija Sephora, čiju je franšizu u Hrvatsku prije nekoliko godina dovela grčka tvrtka Marinopolus, zatvorila je vrata. Pet godina, od 2007. do 2011. godine, poslovali su s gubitkom i uz pad prihoda od 2008., kada je kriza počela. Ista je grčka tvrtka držala i franšizu za britanski Marks & Spencer, ali su prodali to poslovanje natrag matičnom poduzeću.

Otišli Salsa Jeans, Fox, Prenatal...

Uspjeha na hrvatskom tržištu nije imao ni portugalski brend traperica Salsa Jeans, koji se prodaje u više od 25 zemalja. Na hrvatsko tržište došao je 2006. godine i imao trgovine u Westgateu, Garden Mallu i City Centeru One, te je izdržao sedam godina. Zastupala ih je tvrtka Ragusa Trade iz Dubrovnika. No, već mjesec i pol zatvoreni su svi dućani. Iz tvrtke Ragusa Trade su povlačenje brenda s tržišta obrazložili rastom troškova, a nisu mogli izdržati ni troškove carina do ulaska Hrvatske u EU. Prva gubitaška godina u posljednjih pet bila im je 2011., kada su zabilježili 1,04 milijuna kuna gubitka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska tvrtka Nera ostala je, pak, bez franšize talijanskog brenda dječje odjeće i opreme za bebe Prenatal, koji se zbog slabe prodaje također povukao s hrvatskog tržišta. Iz Hrvatske je otišao i Fox, popularni brend odjeće za mlade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo