Ono što je vrlo važno za sve korisnike tiče se obveze jasnoće uvjeta ugovora i cijene usluge, probnog razdoblja za usluge u mrežama pokretnih komunikacija, minimalnog trajanja bona za unaprijed plaćene usluge, otključavanja mobilnih uređaja za vrijeme trajanja ugovorne obveze te postupka prijenosa broja.
Transparentnost i jasnoća
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti HAKOM je dodatno propisala pravila o transparentnosti i jasnoći uvjeta prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa.
Propisano je da će operatori na zahtjevu kojeg korisnik potpisuje morati navesti osnovnu cijenu i sve naknade koje se podmiruju tijekom mjeseca. Korisnik će tako unaprijed znati koliki mu je mjesečni fiksni trošak usluge.
Iako se u uvjetima korištenja i cjeniku, koji su sastavni dio svakog ugovora za pružanje usluga u elektroničkim komunikacijama, nalaze sve potrebne informacije o cijeni ugovorene tarife ili paketa, informacija o cijeni na samom zahtjevu spriječit će slučajeve kada korisnik smatra da nije dobio sve informacije o cijeni usluge.
Bon će vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate
Operatorima je propisana i obveza da trajanje računa unaprijed plaćene usluge nakon nadoplate bonom bilo kojeg iznosa, mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Do sada je ovo područje bilo prepušteno tržišnoj utakmici ali je u mnogim slučajevima trajanje bonova manjih iznosa bilo prekratko i čest uzrok nezadovoljstva korisnika.
Otključavanje uređaja
Isto tako, s obzirom na neusklađenost potrebnog vremena za prijenos broja (3 dana) i otključavanja uređaja (15 dana), HAKOM je u izmjenama propisao da svaki korisnik koji ima ugovornu obvezu može u bilo kojem trenutku tražiti od svog operatora otključavanje uređaja.
Na taj način se mogu izbjeći situacije kada je korisnik raskinuo ugovor i više nije u mreži operatora kod kojeg je nabavio uređaj, a još mu nije otključan uređaj za korištenje u mreži nekog od druga dva operatora.
Dulje probno razdoblje
Novost u pravima korisnika je i probno razdoblje uporabe usluga u mrežama pokretnih komunikacija, gdje se probno razdoblje produljuje s dva dana na pet dana, a osim za usluge pristupu internetu vrijedit će i za javne govorne usluge u tim mrežama. Ovime se korisnicima u mrežama pokretnih komunikacija omogućuje ispitati ispunjava li usluga očekivanu dostupnost na željenim lokacijama.
Prava korisnika kada prelazite iz mreže jednog operatora u mrežu drugog
Oba pravilnika sada jasnije propisuju prava korisnika prilikom prelaska iz mreže jednog operatora u mrežu nekog drugog operatora te naknade u slučaju kašnjenja prijenosa broja, neovisno radi li se o pokretnoj ili nepokretnoj mreži.