KRAH CROATIA AIRLINESA / Ostaju li Hrvati bez svoje nacionalne aviokompanije?

Croatia Airlines započela je rasprodaju svoje imovine za koju tvrdi da je 'dio mjera koje moraju provesti u sklopu programa restrukturiranja'.

2.4.2015.
22:33
VOYO logo

Croatia Airlines ostvarila je u 2014. sedam milijuna kuna neto dobiti, uz ostvarene ukupne prihode od 1,586 milijardi kuna i ukupne rashode od 1,579 milijuna kuna. I dok je dobit porasla u odnosu na godinu prije, kad je iznosila 677 tisuća kuna, prihodi i rashodi su pali. Prihodi su manji za 58 milijuna kuna, a rashodi za 64 milijuna kuna, piše Večernji list.

Hrvatska nacionalna aviokompanija lani je prodala i odmah uzela u najam (sale and lease back) jedan Airbus 320 i tri motora aviona, a prodala je Međunarodnoj zračnoj luci parcelu zemljišta na Plesu. Sad imaju nove troškove za najam, i to za avion mjesečno oko 320.000 dolara, a za svaki motor oko 120.000 dolara. Od prodaje zemljišta navodno je dobiveno tri milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U kompaniji ne žele otkriti, uz objašnjenje da je to poslovna tajna, za koliko su prodali avion i motore, no tvrde da prihodi od te prodaje nisu utjecali na dobit kompanije, odnosno da bi bili u plusu i bez tih prihoda.

Krešimir Kučko, predsjednik uprave CA, kaže da je avion prodan ispod njegove knjigovodstvene vrijednosti, ali da su motori prodani po cijeni višoj nego što je njihova vrijednost u knjigama. Stoga je u konačnici, kako Kučko tvrdi, prodaja ipak bila u - plusu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O kojem je iznosu točno riječ, predsjednik uprave CO nije htio otkriti uz objašnjenje da bi se to moglo krivo tumačiti (?!)

U CA pri tome navode da je prodaja imovine dio mjera koje moraju provesti u sklopu programa restrukturiranja te da prodaja i najam aviona i motora nisu provedeni kako bi se utjecalo na poslovni rezultat tvrtke, već kao ispunjenje zahtjeva koje je pred kompaniju postavila Europska komisija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija Croatia Airlines od prošle godine više nije regionalni lider jer joj je tu titulu preuzeo srbijanski nacionalni avioprijevoznik Air Serbia, kako su pokazali podaci o poslovanju dviju kompanija za 2014. godinu. Sve donedavno Croatia Airlines imala je i veće prihode i više putnika od nekadašnjeg JAT-a koji je preimenovan u Air Serbia kad je njegov 49-postotni suvlasnik 2013. godine postao Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. I dok CO sve više smanjuje broj letova i flotu, hrvatska Vlada hitno traži strateškog partnera za CA. Nakon propalog natječaja iz 2013. na koji se nitko nije javio, Povjerenstvo za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera trgovačkog društva Croatia Airlines odlučilo je angažirati IFC, fond Svjetske banke kao vanjskog suradnika u pronalaženju strateškog partnera za posrnula hrvatska nacionalna krila. više >>

http://www.vecernji.hr/kompanije-i-trzista/croatia-airlines-prodala-airbus-i-tri-motora-pa-ih-unajmila-998260

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo