Opomene za neplaćene račune 'pršte' na sve strane

Iako opomene za neplaćene režije imaju učinka, neke završavaju i sudskim tužbama, kažu u gradskim tvrtkama.

23.8.2010.
12:50
VOYO logo

Neredovito plaćanje računa jedan je od rezultata krize koja sve više pritišće hrvatske građane. U prilog tome govori i podatak da je gradska Čistoća prije nekoliko mjeseci poslala čak 84 tisuće opomena. No, iz Čistoće poručuju kako do prevelikog neplaćanja još nije došlo.

"Opomene šaljemo dva puta godišnje i moram istaknuti da su zaista efikasne, mnogi se probude kada je dobiju. Recimo, račune vrlo brzo, u roku dva do tri tjedna, plati 30, 40 posto opomenutih. Inače, zna se dogoditi da ljudi i ne dobiju račune. City Express, koji ih dostavlja, ponekad ostavi na jednom mjestu u zgradi i pedeset računa, pa se znaju zagubiti. Netko je prodao stan, netko je odselio, mnogo je terenskog rada pri ustanovljavanju dugova, praktično smo izviđači", kazao je za Novi listMiodrag Lažetić, pomoćnik direktora te podružnice. Dodaje kako velike zarade od kamata nema, ali i da Čistoća nastoji tužiti što je manje moguće građana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prosječno tužimo nekih sedam do 10 posto svih naših korisnika, a kako njih na području Zagreba ima 370 tisuća, riječ je o 25 do 30 tisuća tužbi. Ako govorimo o novcu, to bi bilo nekih 10 do 15 milijuna kuna, od čega utjeramo, recimo, 50 posto. Vrijeme je tu veliki faktor, jer nakon godine dana tužbe padaju u zastaru, zbog toga moramo biti što je moguće ažurniji. Inače, ovaj put je bilo zaista dosta opomena, no sljedeći put možda ćemo imati samo pola od tog broja", kaže Lažetić.

No, ne duguju građani samo Čistoći. HEP-Toplinarstvu kućanstva za opskrbu toplinskom energijom isporučenu 2009. godine duguju čak 137 i pol milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Riječ je o oko 44 posto ukupnog iznosa ispostavljenih računa prošle godine. U ukupna dugovanja uključena su i sva potraživanja po tužbama iz svih prethodnih godina", poručuju iz HEP-a. I u toj tvrtki ističu efikasnost opomena, navodeći da u roku od prvih mjesec dana od slanja opomene, dugovanje podmiri oko 28 posto potrošača, dok je naplativost pokrenutih ovršnih postupaka u prvoj godini oko 20 posto. Slučajeva obustave toplinske energije nema jer se ona isporučuje čitavoj zgradi.

Vodoopskrba je prošle godine poslala 12 tisuća opomena pred obustavu vode. GSKG je tako poslao 43 tisuće opomena pred ovrhu za neplaćene račune u 2009. godini zbog neplaćanja pričuve i održavanja zgrade.

Prethodni članci:

arti-201008200651006 arti-201008180081006 arti-201008120254006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo