"Kod goriva je pronaden problem s filtrabilnoscu te kod dizelskih je utvrdena neadekvatna kvaliteta koja uzrokuje gasenje motora. Gorivo je moralo izdrzati -15?C, a izdrzalo je -13?C. Takoder kod jednog dizelskog goriva pronaden je nizi cetanski broj, a kod benzinskog nizi oktanski broj. To moze uzrokovati ostecenja na motoru", rekao je Ismar Avdagic u emisiji HRT-a Otvoreno u kojoj se analizirala kvaliteta, kontrola i cijena goriva.
Hoce li biti zabrane prodaje takvog goriva?
"Pun sam razumijevanja za interese potrosaca. Nazalost svako imenovanje i progalasavanje krivim narusilo bi sudski postupak koji je u tijeku. Zakon o pravu na pristup informacijama zabranjuje davanje informacije koji bi doveo u pitanje odluku suda. Cilj je bila specijalna prevencija, kazniti one koji varaju, i generalna prevencija, poslati poruku ostalima da se ne mogu tako ponasati. Jos nije donijeta zabrana prodaje takvog goriva, mozda bude vec sutra kad dobijem svu dokumentaciju", rekao je Avdagic.
Ovo je demagogija i to predizborna
"Prvo sam razocaran dvostrukim mjerilima - kada vozite 180 km/h odmah vas proglase krivima bez da se uredaji za kontrolu brzine testiraju i drzava se obrusi na vas. Ali drzava se ne moze obrusiti na velike i zato se ne kaze cije je gorivo nekvalitetno - to je licemjerno.
Prodaje se gorivo od 95, 98, i 100 oktana i ne vjerujem da je gorivo bilo toliko lose i da je imalo manje od 91 oktana kada bi se motori automobila ostetili."
Smatra da su ovi nedostaci beznacajni. "S druge strane ne govori se da su sva goriva ispunila kriterij sumpora, olova. Zasto se to krije - ovo je demagogija i to predizborna jer se zeli poslati poruka 'mi kontroliramo i stitimo gradane' ", rekao je Zeljko Marusic.
Pokazna vjezba
"Akcija je bila pokazna vjezba na nesto sto se nekad radilo dnevno. Zasto je ukinut drzavni inspektorat koji je gorivo kontrolirao jos u cisternama na granici nije mi jasno. Vrsile su se dnevne kontrole na granici, benzinskim postajama. Cesto se dogodi da se ekipa s benzinske dogovori da neka cisterna, koja prevozi losije gorivo, istanka to gorivo losije kvalitete na crpku i to se dogada kontinuirano. Kad ne znate kad dolazi kontrola oprezniji ste, a ova je bila cak i najavljena, a i provode se sporadicno pa se manje pazi", smatra naftni strucnjak Davor Stern.