Kriza i dalje ima značajan negativan utjecaj na održavanje božićnih domjenaka jer je većina tvrtki i ove godine štedjela na tom segmentu poslovanja, pokazuje to istraživanje koje je portal PoslovniTurizam proveo u razdoblju od 17. do 27. prosinca metodom on-line ankete, a obuhvatilo je 120 hotela na području cijele Hrvatske.
Prema prikupljenim podacima, većina hotela (njih 54 posto) ove godine bilježi manji broj božićnih domjenaka nego prošle, dok je kod 40 posto hotela broj domjenaka ostao na prošlogodišnjoj razini. Tek 6 posto hotela iskazalo je porast u odnosu na prošlu godinu.
Negativan trend vlada i po pitanju potrošnje, pa tako čak 60 posto hotela bilježi pad potrošnje, 33 poto ih je ostalo na razini 2009.-e, a svega 7 posto je zabilježilo rast potrošnje na blagdanskim događanjima.
Pad potrošnje posljedica je štednje, koja se prije svega očituje u smanjivanju broja uzvanika, za što se organizatori odlučuju u 39 posto slučajeva. Stoga i ne čudi podatak da 80 posto domjenaka ima manje od 100 uzvanika.
Osim na broju uzvanika, štedjelo se i na ostalim segmentima organizacije domjenka (odabir jeftinijih menija, manja količina pića), a štednja je nešto izraženija kod glazbenih i zabavnih sadržaja (20 posto odgovora).
Neisplativa ušteda!?
Inače, podaci o potrošnji govore da su organizatori domjenaka najčešće (u 69 posto slučajeva) trošili 100-200 kuna po gostu, dok je manji broj onih (18 posto) koji su priredili malo raskošniji stol i potrošili 200-300 kuna. Na najskromnije domjenke sa potrošnjom manjom od 100 kuna po gostu otpada 13 posto.
Kao glavni uzrok ovakvog stanja većina hotelijera (njih 74 posto) navodi aktualnu gospodarsku situaciju, a zanimljivo je da 14 posto ispitanih razlog vidi u rastućem trendu društveno odgovornog poslovanja, pri čemu tvrtke sredstva namijenjena za poslovne poklone i domjenke preusmjeravaju u humanitarne svrhe.
"Iako je riječ o kratkoročnoj uštedi, dugoročno gledano, izgradnja odnosa s poslovnim partnerima od iznimne je važnosti. U neformalnoj, opuštenoj atmosferi lakše se sklapaju nova poznanstva, a ona kasnije često urode uspješnim poslovnim odnosom. Stoga savjetujemo tvrtkama da dvaput razmisle prije nego odluče uštedjeti na svom idućem božićnom domjenku",, izjavila je Daniela Kos, voditeljica portala PoslovniTurizam.
Manje organiziranih slavlja u hotelima
Osim božićnih domjenaka i zabava, istraživanje je obuhvatilo i temu dočeka Nove godine, pri čemu 75 posto hotela koji su sudjelovali u istraživanju organizira tradicionalni novogodišnji doček.
No, i u ovom segmentu je također zabilježen značajan pad rezervacija u odnosu na prošlu godinu (60 posto slučajeva), dok je 40 posto ispitanika odgovorilo da je broj rezervacija ostao na prošlogodišnjoj razini. Najveći broj rezervacija (80 posto) došao je od strane domaćih gostiju, dok se očekuje 20 posto stranih gostiju.