Novi 'namet' za parkiranje u Zagrebu je protuustavan?

Zagrepčani su na nogama zbog novog pravilnika koji je Zagrebparking donio još u prosincu prošle godine, ali ga je sad, kako kažu, počeo primjenjivati.

16.10.2010.
12:16
VOYO logo

Nakon što je objavljeno da će zbog nameta Holdinga, po kojem godišnju parkirnu kartu moraju plaćati umjesto dosadašnjih 1320 kuna basnoslovnih 9600 kuna, obrtnici i mali poduzetnici u središtu Zagreba propasti, na visoku cijenu parkirnih karata reagirali su i drugi Zagrepčani. Naime, Zagrebparking je novi pravilnik donio 22. prosinca 2009. ali ga je počeo provoditi od početka rujna, što je šokiralo građane. Tako su danas šokirani radnici koji više ne mogu automobilom na posao, vlasnici tvrtke te stanari metropole. Svi oni smatraju da je harač Zagrebparkinga protuustavan, piše Večernji list.

"Zagrebparking krši Ustav kada jedno parkirno mjesto za tvrtku naplaćuje osam puta skuplje nego stanarima. Osobni automobil zauzima prostor jednog parkirališnog mjesta, neovisno o tome je li njegov vlasnik fizička ili pravna osoba. Pitamo i molimo da se to ispita, temeljem koje je odluke i analize cijene procijenjeno da parkirno mjesto u Zagrebu za automobil pravne osobe mora stajati osam puta više od parkirnog mjesta koje plaća fizička osoba? Cijena parkirne karte za fizičku osobu u crvenoj zoni u kojoj živimo je 110 kuna, a za pravnu osobu 800 kuna. Kako se to automobil pravne osobe više koristi parkirnim mjestom od onog fizičke osobe", stoji u dopisu koji su Državnom inspektoratu koji su poslali ogorčeni profesori Boris Baljkas i Miljenko Haiman, vlasnici tvrtke u zagrebačkoj Palmotićevoj ulici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ujedno upozoravaju da je apsurd to veći što je cijena parkirne karte kupljene na automatu Zagrebparkinga jednaka i za pravne i za fizičke osobe.

Harač, piše Večernjak, muči i stanare koji stanuju u središtu grada, ali koriste se u privatne svrhe službenim automobilom. I oni umjesto stanarske sada moraju plaćati službenu pristojbu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U privatne svrhe službenim autom- skup sport

"To je apsolutni bezobrazluk. Danas znatan broj zaposlenih u tvrtkama ima vozilo na raspolaganju za privatno korištenje i za to plaća mjesečno državi porez iz dohotka jer se to korištenje tretira kao primitak u naturi. Stoga mnogi nemaju druge privatne aute, već im je to jedino prijevozno sredstvo. Sada Zagrebparking to više ne priznaje, usprkos potvrdama o plaćanju poreza državi, već traži da se plaća mjesečno 800 kuna", ogorčen je stanar Tomislav Šlat.

Sličan problem muči i druge građane metropole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ogorčen sam, i svi stanari koji žive u zonama naplate parkiranja, a koriste se službenim vozilima i privatno. Konkretno, imam pravo korištenja vozilom samo za dolazak i odlazak s posla, ne dobivam pokaz, a u plaći mi je prikazan taj trošak. Mi smo zapravo najviše pogođeni i uzdrmani ovakvom odlukom naplate parkiranja", kazao je Z. L., djelatnik jedne velike domaće tvrtke u središtu Zagreba.

Ogorčeni su i radnici kojima je sada uskraćeno pravo da na posao dolaze svojim automobilom, jer više ne mogu kupiti ni "povlaštene" karte za pravne osobe po drakonskim cijenama – 9600 kuna za prvu, 4800 za drugu i 1800 kuna za treću zonu. Oni su postali građani trećeg reda jer im je oduzeta mogućnost izbora čime će ići na posao, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201010110856006

arti-201008170489006

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201006100260006

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo