Ne biste vjerovali, trgovine postale jeftinije od outleta

Poznata međunarodna konzultantska kuća A. T. Kearney provela je istraživanje o tome kakve će posljedice recesija ostaviti na potrošače i maloprodaju.

13.12.2010.
11:50
VOYO logo

Konzultantica u A.T. Kearneyu Barbara Dorić objasnila je za Poslovni dnevnik kako je recesija znatno utjecala na trendove kod potrošača, koji sad traže jednostavnije asortimane nižih cijena. Ljudi kupuju neophodne stvari i zasićeni su brendovima, sada su naviknuti imati manje, pa će se najvjerojatnije i u budućnosti tako ponašati. S popustima i cijenama koje su utjecale na potrošačku svijest, trgovci će morati raditi više kako bi privukli istu potrošnju kupaca i ostvarili marže, kazala je Dorić.

Neki trgovci su već podigli razinu usluga, nudeći fleksibilno radno vrijeme ili kućne isporuke. Provode se i velike marketinške te promidžbene kampanje, uvode nagradne igre i degustacije, ili se, pak, u velikim trgovačkim centrima organiziraju događanja, kao npr. noćni koncerti s prigodnim sniženjima. No, Dorić smatra kako će kupci i nakon krize štedjeti i neće više trošiti kao ranije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, istraživanje pokazuje da je trgovački rat cijenama ugrozio profitabilnost trgovina i poziciju robnih marki. U pojedinim sektorima sniženja su dostigla neočekivanih 50 do 70 posto, što su kupci uzeli zdravo za gotovo. Također, cijene u trgovinama nisu samo dosegle razinu cijena u outletima, već su i značajno niže.

Što se tiče Hrvatske, potražnja potrošača u Lijepoj našoj i dalje će se smanjivati, što neće potaknuti rast maloprodaje, objasnila je Dorić. Zarade lokalnih proizvođača bit će manje, a privatne robne marke sve će više preuzimati udjele. Nadalje, nastavit će se konsolidacija tržišta kako bi proizvođači poboljšali efikasnost, što će ostaviti samo par velikih igrača, piše Poslovni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, u A. T. Kearneyu drže da će u budućnosti dodatno rasti tenzije između proizvođača i veletrgovaca zbog pada profitabilnosti kod jednih i drugih. Narast će investicije u inovativnost proizvoda kako bi se proizvođači što više diferencirali i ponudili kupcima veću vrijednost za novac, a neki će prestati ulagati u brendove i fokusirati se na privatne robne marke. Naime, udio robnih marki u maloprodajnoj masi porastao je od 5,4 posto u 2004. na 13,6 posto u 2009. godini.

Vezani članci:

arti-201011020108006 arti-201009140826006 arti-201010260109006 arti-201008310515006 arti-201012010327006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo