Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Ne biste vjerovali, trgovine postale jeftinije od outleta

Poznata međunarodna konzultantska kuća A. T. Kearney provela je istraživanje o tome kakve će posljedice recesija ostaviti na potrošače i maloprodaju.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Konzultantica u A.T. Kearneyu Barbara Dorić objasnila je za Poslovni dnevnik kako je recesija znatno utjecala na trendove kod potrošača, koji sad traže jednostavnije asortimane nižih cijena. Ljudi kupuju neophodne stvari i zasićeni su brendovima, sada su naviknuti imati manje, pa će se najvjerojatnije i u budućnosti tako ponašati. S popustima i cijenama koje su utjecale na potrošačku svijest, trgovci će morati raditi više kako bi privukli istu potrošnju kupaca i ostvarili marže, kazala je Dorić.

Neki trgovci su već podigli razinu usluga, nudeći fleksibilno radno vrijeme ili kućne isporuke. Provode se i velike marketinške te promidžbene kampanje, uvode nagradne igre i degustacije, ili se, pak, u velikim trgovačkim centrima organiziraju događanja, kao npr. noćni koncerti s prigodnim sniženjima. No, Dorić smatra kako će kupci i nakon krize štedjeti i neće više trošiti kao ranije.

Naime, istraživanje pokazuje da je trgovački rat cijenama ugrozio profitabilnost trgovina i poziciju robnih marki. U pojedinim sektorima sniženja su dostigla neočekivanih 50 do 70 posto, što su kupci uzeli zdravo za gotovo. Također, cijene u trgovinama nisu samo dosegle razinu cijena u outletima, već su i značajno niže.

Što se tiče Hrvatske, potražnja potrošača u Lijepoj našoj i dalje će se smanjivati, što neće potaknuti rast maloprodaje, objasnila je Dorić. Zarade lokalnih proizvođača bit će manje, a privatne robne marke sve će više preuzimati udjele. Nadalje, nastavit će se konsolidacija tržišta kako bi proizvođači poboljšali efikasnost, što će ostaviti samo par velikih igrača, piše Poslovni.

Inače, u A. T. Kearneyu drže da će u budućnosti dodatno rasti tenzije između proizvođača i veletrgovaca zbog pada profitabilnosti kod jednih i drugih. Narast će investicije u inovativnost proizvoda kako bi se proizvođači što više diferencirali i ponudili kupcima veću vrijednost za novac, a neki će prestati ulagati u brendove i fokusirati se na privatne robne marke. Naime, udio robnih marki u maloprodajnoj masi porastao je od 5,4 posto u 2004. na 13,6 posto u 2009. godini.

Vezani članci:

arti-201011020108006 arti-201009140826006 arti-201010260109006 arti-201008310515006 arti-201012010327006

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike