NAJVAŽNIJA EUROPSKA RIJEKA PRESUŠUJE, TVRTKE U PANICI ZBOG ONOG ŠTO DOLAZI: /

'Zastrašujuće je gledati kako se ovo mijenja'

Image

Kad je prošle godine bio nizak vodostoj, proizvođač željeza Thyssenkrupp AG bio je prisiljen odgoditi isporuke kupcima. A lokalno stanovništvo je u strahu pred onim što dolazi

28.1.2019.
7:17
VOYO logo

Nakon što je ljeto obilježila suša, promet na jednoj od najnižih točki rijeke Rajne bio je onemogućen čak mjesec dulje nego je uobičajeno što je veliki udarac za ključnu prometnu rutu. To je utjecalo na njemačku industriju te uzrokovalo usporavanje gospodarskog rasta u trećem i četvrtom kvartalu, što je posljednji znak da se čak i visokoindustrijalizirane ekonomije sve više bore s posljedicama globalnog zatopljenja, piše Bloomberg.

Image
ARKTIK SE TOPI, A MOĆNIM SILAMA RASTU ZAZUBICE: /

Gomila se vojska u regiji bogatoj resursima, sve to malo podsjeća na Hladni rat

Image
ARKTIK SE TOPI, A MOĆNIM SILAMA RASTU ZAZUBICE: /

Gomila se vojska u regiji bogatoj resursima, sve to malo podsjeća na Hladni rat

Veliki udarac ključnim europskim kompanijama

"Možete vidjeti da su razine vode sve niže svake godine", izjavio je Kevin Kilps, vlasnik trajekta koji je morao dodati dodatnu opremu na svoj trajket kako bi mogao prijeći rijeku. "Zastrašujuće je vidjeti kako se klima mijenja".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rajna koja izvire visoko u švicarskim Alpama prolazi kroz industrijsko područje Švicarske, Njemačke i Nizozemske prije nego što se ulije u more u Rotterdamu, najprometniju europsku luku. Rajna je ključna za rad tvornica kao što su Daimler AG, Robert Bosch GmbH i Bayer AG.

Kad je prošle godine bio niski vodostaj, proizvođač željeza Thyssenkrupp AG bio je prisiljen odgoditi isporuke kupcima kao što je proizvođač automobila Volkswagen AG jer nije mogao dostaviti sirovine u mlin u Duisburgu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posljedice skupe 250 milijuna eura

Ograničenja na Rajni koštala su kompaniju BASF SE oko 250 milijuna eura što je dovoljan poticaj proizvođačima kemikalija da koriste skuplje transportne opcije. U nedavnom intervjuu za novine, glavni izvršni direktor BASF-a Martin Brudermueller pozvao je na velika ulaganja u infrastrukturu, kao što su brave i brane koje mogu osloboditi vodu kako bi se osiguralo da su brodske linije otvorene.

Međutim, teško je da bi došlo do iskopavanja i drugih inženjerskih radova, s obzirom na to da je područje oko Kauba dio UNESCO-ve svjetske baštine.

"Već vidimo posljedice na nacionalni rast gospodarstva. Taj problem je povezan s globalnim zatopljenjem i može se ponoviti", izjavio je glavni njemački ekonomist na Oxford Economics Oliver Rakao.

Nikad niži vodostaj

Rast vodostaja rijeke ovisi o ledenjacima i rijekama. Ledenjaci su se smanjili za 28 posto od 1973. do 2010. godine. Naime, 2010. godine napravljeno je posljednje istraživanje švicarskih vlasti, a stručnjak za ledenjake Sveučilišta u Münchenu Wilfried Hagg smatra kako postoji mogućnost da su se ledenjaci smanjili i do 35 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Alpe se zagrijavaju i brže kako se snijeg i led tope. Sve toplija klima znači kako će se ponavljati niski vodostaji rijeka koji su se dogodili ovog ljeta", tvrdi Hagg.

Vodostaj rijeke koji je bio najniži u posljednjih 12 godina na području Kauva u drugoj polovici 2018. godine uzrokovao je brojne probleme u prometu. Brodovi koji inače prenose 18 tisuća barela dizela nisu bili u mogućnosti koristiti puni kapacitet sve do prosinca, a fluktuirajuće razine vode nastavile su utjecati na prijevoz robe i u siječnju, tvrdi Riverlake Barging, broker iz Rotterdama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeftini za rad

Crpke za gorivo na nekim su benzinskim postajama u Baden-Wuerttembergu prošle godine presušile zbog problema s opskrbom, što je dovelo do korištenja zaliha koje su inače namijenjene za hitne slučajeve. Cijene prirodnog plina u Europi skočile su za 13 posto u studenome, kad su komunalne tvrtke povećale proizvodnju na plinskim generatorima dok su istodobno pokušavale doći do zaliha ugljena.

Čak i uz razgranatu cestovnu i željezničku mrežu u Njemačkoj, to se teško može mjeriti s Rajnom. Naime, brodovi mogu prenositi više od pet puta vlastite težine, što ih čini jeftinijim za rad. Prijevoz brodovima iz Rotterdama za Basel košta oko 40 posto manje od željezničkog prijevoza, prema njemačkom Saveznom institutu za hidrologiju.

Zabrinuti

Kako bi spriječili daljnje probleme u opskrbi, njemačka Vlada odlučila se za mjere kao što su smanjenje restrikcija nedjeljom, smanjenje kapaciteta tereta na teglenicama te poboljšavanje željezničke veze.

Lokalno stanovništvo u Kaubu primijetilo je nikad niži vodostaj rijeke i zabrinuti su za ono što će se dogoditi u narednim godinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da ćemo češće imati takve probleme," izjavio je Klips.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo