Ministarstvo objasnilo što učiniti kad stigne 'obavijest'

25.7.2012.
16:02
VOYO logo

Nakon zabrane naplaćivanja opomena koje se šalju građanima zbog nepodmirenih dugovanja u opticaju su se pojavile "obavijesti". Točnije, na jednu takvu nedavno se požalila i jedna građanka koja je pritom kazala kako joj je banka "obavijest" o dugu odlučila naplatiti 20 kuna.

"Za mene je to isto. I cijena je ista, samo se drugačije zove", pitala je tada uznemirena gospođa uspoređujući obavijest s opomenom. Da je u pravu jer razlike nema tvrde i u Ministarstvu gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakon na snazi od 21. srpnja

"Mišljenja smo da se u navedenom slučaju također radi o opomeni, a što sukladno odredbi Zakona nije dozvoljeno naplaćivati", poručuju iz Ministarstava dodajući kako je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača izmijenjen članak 12. tako da je dodan stavak 5. koji glasi: "Izdavanje opomene radi naplate dospjelih novčanih potraživanja nije dozvoljeno naplaćivati".

Zakon je, ističu, na snagu stupio 21. srpnja. Budući da Ministarstvo gospodarstva nije izravno nadležno za rješavanje problema naplate opomena, odnosno obavijesti, građane su uputili na Državni inspektorat kojem trebaju prijaviti sve nepravilnosti u zaštiti svojih prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodajmo svemu da opomene više ne smiju naplaćivati ne samo banke nego ni trgovci, javna poduzeća ili teleoperateri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo