Iz tog je razloga ministar financija Zdravko Marić od jučer na putovanju po europskim financijskim središtima, gdje će pokušati izdati obveznicu koja bi zamijenila dobar dio postojećih dugova cestarskih tvrtki. Već u srijedu ili četvrtak bit će jasno je li ta turneja koja uključuje London, Milano, Frankfurt i München uspjela, koliki iznos duga je refinanciran, uz koju kamatu i koliku ročnost.
Ukupan dug Hrvatski autocesta, Hrvatskih cesta i Autoceste Rijeka – Zagreb je veći od 5,2 milijarde eura i čini gotovo 14 posto ukupnog hrvatskog javnog duga, a u bankarskom sektoru mogu se čuti procjene da bi nova obveznica trebala iznositi od 1,5 do dvije milijarde eura kako bi to doista smanjilo pritisak koji dug tih kompanija radi na javne financije.
Uz to sugovornici Novog lista dodaju da je ova i sljedeće godina pravo vrijeme da se refinancira na dulji rok barem dvije i pol milijarde eura tog duga i to onog s najlošijim uvjetima.
Povoljnija kamata za jedan postotni bod na iznos od dvije i pol milijarde eura značila bi godišnju uštedu na kamatama od dvjestotinjak milijuna kuna. Tako da ne bi bilo iznenađenje da Ministarstvo financija, ako nova obveznica bude uspješna, krene sljedeće godine, najkasnije u proljeće izdati još jednu kojom će se refinancirati dug cestarskih tvrtki, kako bi ukupan iznos refinanciranja doista bio barem dvije i pol milijarde eura.
Procjenjuju i da bi ročnost mogla biti i do 15 godina, a kamata oko tri posto. U Ministasrtvu financija kažu kako neće pristati na uvjete koji za Hrvatsku neće biti povoljni ni po visini kamate ni po ročnosti.