U Velikoj Britaniji pojavila se zabrinutost jer se novim marketinškim akcijama na društvenim mrežama izrabljuju djeca i promoviraju nezdravi prehrambeni proizvodi koji uzrokuju veliku rasprostranjenost pretilosti i bolesti.
Tisuće djece, od kojih neki čak i sa sedam godina, ispunjavaju ankete kojima šalju podatke tvrtkama kako bi one dobile informacije o trenutačnim "trendovima" među mladima i na osnovu toga osmišljavali nove proizvode.
U zamjenu za kupone i besplatne proizvode, djeca na različite načine trebaju na društvenim mrežama oglašavati njihov proizvod. Tako se djecu potiče na postavljanje fotografija dotičnog proizvoda, pisanje poruka i davanje informacija o proizvodu, a u nekim slučajevima im se pojašnjava i da mogu biti domaćini na tulumima na kojima mogu preporučiti proizvode prijateljima, prenosi portal biologija.com.hr pisanje Natural Newsa.
Iskorištavanje djece u promotivne svrhe već je zabilježeno i prije. Tako su se na društvenim mrežama, koje su marketinški sve popilarnije, sličnim kampanjama poslužile izdavačke kuće kako bi privukle djecu na promociju različitih pop zvijezda i glazbenih skupina.
Ed Mayo, autor knjige Consumer Kids koja se bavi povezanošću djece i marketinga, snažno se protivi metodama angažiranja "mladih ambasadora" koji promoviraju proizvode neke tvrtke.
"Oko 58 posto omiljenih dječjih internetskih stranica u nekom obliku sakuplja njihove osobne podatke", pojašnjava Mayo, dodajući da je u svijetu više od pola milijuna djece već uključeno u neki od oblika internetskog marketinga.
Velika Britanija zabranila je oglašavanje nezdravih proizvoda na televiziji, no ne i na internetu. Pretilost nacije, problem koji je tim potezom željela riješiti, izrodio je drugi problem - iskorištavanje djece u marketinške svrhe.