Iz Metroa je pušteno priopćenje o pokretanju nezavisnog lanca malih i srednjih trgovina pod nazivom Moj dućan, kojim se, kako kažu, trgovcima omogućuju posebni uvjeti nabave i snažna promotivna podrška, no nisu bili dostupni za detaljniji komentar projekta. Naveli su samo da je u lanac već uključeno 400 trgovina te da do kraja 2011. godine planiraju okupiti 1.000 trgovina na području cijele Hrvatske, piše Poslovni dnevnik.
U trgovačkim krugovima projekt je odmah komentiran kao "napad na Todorića", koji je još 2007. pokrenuo Plus market.
arti-201007210131006Boris Vukelić, predsjednik Ceha trgovaca pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, smatra da je Metroov koncept zapravo preslika odnosa iz Plus marketa. Objašnjava da je jedino razlika što u Plus marketu mali trgovci rade isključivo s Velproom i odnosi su puno čišći, dok je Metro istodobno i maloprodaja i veleprodaja, zbog čega smatra da projekt Moj dućan neće zaživjeti u onim sredinama u kojima Metro nema svoje trgovine.
Vukelić sumnja da je u projekt već uključeno 400 malih trgovaca.
arti-201005120381006"Ova će godina biti prijelomna za trgovačku branšu. Veletrgovci su sa svojim uvjetima do sada uglavnom utjecali na gašenje malih trgovina, a sada ih, kada je situacija i za velike problematična, vezuju uz sebe ne bi li tako ojačali vlastite pozicije. No, dugoročno, to neće koristiti malim trgovcima", smatra jedan sugovornik Poslovnog dnevnika iz reda velikih trgovaca.
Taj izvor je potvrdio da se raspalo partnerstvo Mercatora-H, Plodina i Bille.
"Razlog je jednostavan – Mercatoru i Billi promet je pao za više od 15 posto, a Plodinama je rastao 16 posto, pri čemu je savez počivao na dogovoru o zajedničkoj nabavi dok sve kompanije bilježe rast. Kad se to promijenilo, savez se raspao", kaže jedan od sudionika saveza.
Prethodni članci:
arti-201007210131006 arti-201005100151006 arti-201005120381006 arti-201006210057006