Konzum i dalje najjači, visoki rast Mercatora i Lidla

Najveće tržišne udjele u trgovini na veliko i malo, kad su trgovine mješovitom robom u pitanju, u Hrvatskoj ima Konzum. Najveći porast prihoda, pak, ima Mercator.

15.7.2011.
17:43
VOYO logo

Istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, kojim je obuhvaćeno 56 poduzetnika, nakon usporedbe ukupnih prihoda pokazalo je da je tržište u 2010. raslo za 2,4 posto u odnosu na godinu ranije.

Broj poduzetnika na tržištu se smanjuje odnosno povećava se njegova koncentriranost. Rezultat je to nastavaka procesa konsolidacije zahvaljujući kojem je osam od deset vodećih trgovaca u Hrvatskoj u 2010. povećalo svoje tržišne udjele. Međutim, zajednički tržišni udjel 10 trgovaca iznosi 77 posto, pa tržište trgovine na malo još uvijek ima obilježja umjereno koncentriranog tržišta. Za razliku od njega, tržište trgovine na veliko je vrlo koncentrirano i na njemu se u 2010. pokazatelj koncentriranosti u odnosu na godinu ranije dodatno povećao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konzum i Metro najveći takmaci

Dva najveća takmaca - Konzum i Metro - na tom tržištu drže zajednički tržišni udjel od preko 73 posto. Najveće tržišne udjele na oba tržišta trgovine u Hrvatskoj ima Konzum koji je ujedno i najznačajniji trgovac u jedanaest županija u Hrvatskoj, te Gradu Zagrebu.

Najveći porast prihoda u 2010. je, ponajprije zahvaljujući akviziciji Getroa, imao Mercator-H, a visok rast bilježe još Lidl i Plodine. Splitski Kerum više se ne nalazi u "top deset" trgovaca u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na tržištu je u 2010. zabilježen rast ukupne neto prodajne površine za 13 posto u odnosu na godinu ranije, a najveći broj novootvorenih prodajnih mjesta bio je u kategoriji supermarketa.

S obavijesti o istraživanju upoznata je i Agencija za tržišno natjecanje.

Najveći trgovački lanci i u ovoj godini nastavljaju s velikim ulaganjima i agresivnim širenjem po cijeloj Hrvatskoj, piše VLM.

Plodine, u vlasništvu poduzetnika Mile Ćurkovića, u ekspanziju tijekom ove godine ulažu 50 milijuna eura, i to u 11 novih objekata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najveći trgovački lanac Konzum je u prvoj polovici ove godine otvorio 11 novih prodajnih mjesta, uključujući i Super Konzum u sklopu trgovačkog centra Portanova u Osijeku. Do kraja godine planiraju otvoriti još tridesetak prodajnih mjesta manjeg formata te četiri Super Konzuma.

U protekla četiri mjeseca ove godine Mercator je otvorio tri trgovine: u Zagrebu, Osijeku, Biogradu te trgovački centar sa sedam zakupaca i svojim supermarketom u Rovinju. To je ukupno investicija od 12,5 milijuna eura, poručili su iz Mercatora. Do kraja godine planiraju širenje kroz zakupe manjih trgovačkih prostora, prije svega u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lidl Hrvatska planira u 2011. otvoriti deset novih objekata, a otkako je prije pet godina došao u Hrvatsku broj njihovih trgovina se popeo na 72.

Vezani članci:

arti-201102280261006 arti-201103021024006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo