Konzum dominira, Plodine prestigle Mercator i Metro

Godina s najvećim padom potrošnje, u kojoj je pedeset najvećih trgovaca u zemlji ostvarilo pad prometa od čak 1,24 milijarde kuna, rezultirala je i značajnim preslagivanjima na tržištu.

21.6.2010.
11:21
VOYO logo

Konzum Ivice Todorića i dalje je lider i teško da će ga netko uskoro ugroziti jer je s prihodom od 12,66 milijardi kuna sam premašio ukupne prihode pet prvih trgovaca rangiranih iza sebe.

No, na drugom mjestu više nije Mercator-H jer su se na to mjesto lani probile riječke Plodine, lanac trgovina koji bilježi snažan tržišni i prihodovni skok. S 2,28 milijardi kuna prihoda Mercator-H ostvario je gotovo 13-postotni podbačaj u usporedbi s prethodnom godinom, odnosno pad za 333 milijuna kuna. Taj prihod, s druge strane, gotovo da se sav prelio Plodinama, tvrtki kojoj se povećanjem od gotovo 302 milijuna kuna prihod popeo na 2,47 milijardi kuna. Zahvaljujući tome izbio je na treće mjesto, odmah iza Konzuma i Tiska, piše Poslovni dnevnik. arti-201004010384006 Tisku su prihodi porasli za čak 14 posto, na 2,81 milijardu kuna. Rastom prihoda za gotovo pola milijarde kuna ili više od 41 posto na godišnjoj razini posebno se u 2009. godini izdvaja trgovački lanac Lidl. Taj se njemački lanac diskontne prodaje još koncem prošle godine nije bio probio među vodećih deset (zauzeo je 11. poziciju po visini ostvarenih prihoda), no teško je očekivati da mu nastavkom pozitivnog trenda na hrvatskom tržištu i u ovoj godini to neće poći za rukom. Lani je, pak, s 20. mjesta koje je zauzimao na samom početku godine, doista napravio impozantan iskorak. Nije za zanemariti i da je Lidl treće pozicioniran trgovački sustav po ukupnoj imovini, odmah iza Konzuma i Mercatora. Usporede li se, pak, lanjske "brojke" Getroa, čini se da se dio kupaca tog lanca prelio upravo jednom od najpoznatijih "hard diskontera" Lidlu. Getro je proživio dubok pad prihoda, čak za više od 514 milijuna kuna, što je 27,55 posto manje u odnosu na 1,87 milijardi kuna ostvarenih godinu dana ranije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velik uspon bilježe još i Spar, koji ima skok za gotovo 36 posto. Osim Spara sličan trend bilježi i lanac Dinova-Diona, koja je svoj "plus" uspjela ostvariti profiliranjem u lanac "trgovina u susjedstvu", uglavnom u većim gradskim središtima. No, skoku treba integriranje petrinjske Gavrilović trgovine, rapskog Merkura i labinskog Istracommercea u Dinova-Diona lanac. To se osjetilo i na povećanoj vrijednosti imovine tvrtke za gotovo 22 posto. Gleda li se negativan trend, lani se po padu posebice izdvaja Agrokor-trgovina, tvrtka koja zauzima visoku šestu poziciju na rang-listi hrvatskih trgovaca, a koja je s 3,18 milijardi iz 2008. lani za trećinu smanjila prihod ili u apsolutnim brojkama za više od 1,04 milijardi kuna. Riječ je o tvrtki koja se prvenstveno bavi otkupom i trgovinom žitarica.

Prethodni članci:

arti-201005190779006 arti-201005100151006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo