Konkurenti rastu puno brže od Konzuma

Konzum je i dalje prvi, ali prihodi mu rastu sporije od ostalih velikih trgovaca.

25.7.2011.
13:17
VOYO logo

Usporede li se tržišni udjeli 10 najvećih trgovaca pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo iz 2010. s 2009. godinom, Konzum je rastao 0,6 posto dok je istodobno Mercator udjel povećao 40 posto, Lidl više od 20, Spar oko 20, Kaufland šest, a Plodine dva posto, piše Poslovni dnevnik.

Pokazalo je to istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja o prihodu iz osnovne djelatnosti, a podatke su Agenciji ustupili sami poduzetnici, njih 56, koji su lani imali 28,96 milijardi kuna prihoda ili 2,4 posto više nego 2009. godini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spar i križevački KTC vratili su se među 10 najvećih trgovaca, s liste je ispao Kerum koji je u 2009. bio sedmi, dok blagi pad prihoda bilježe Billa i Dinova-Diona.

Ojačali su i neki lokalni trgovci, primjerice vinkovački Boso, Metss iz Čakovca te Lonia iz Siska koji drže poziciju prvog trgovca u svojim županijama. Konzum je prvi u 11 županija. No, ključni pomaci dogodili su se među prvih pet trgovaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mercator je s četvrte pozicije zauzeo drugu, Plodine su pale na treću te istisnule Kaufland, a zbog visokog organskog rasta prihoda Lidl se uvrstio među pet najvećih trgovaca povećavši tržišni udjel iznad pet posto. Deset velikih ukupno je lani držalo 77 posto tržišta, četiri posto više nego u 2009. što svjedoči da se još uvijek radi o umjereno koncentriranom tržištu.

Vezani članci:

arti-201107150598006 arti-201106200126006 arti-201006210057006 arti-201005240128006 arti-201007210131006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo