"U Kini su brodovi koje mi trebamo jeftiniji 60 posto. Kad bi razlika u cijeni bila 15 posto, gradili bismo ih u Hrvatskoj", kaže Ante Jerković, direktor Atlanske plovidbe.
arti-201004070081006Direktor zadarske Tankerske plovidbe Ivo Mustać kaže da Tankerska također brodove gradi na Dalekom istoku, ali dva broda gradi u riječkom 3. maju.
Mustać tvrdi da od hrvatskih brodogradilišta uvijek dobiju "svjetsku cijenu", na što Jerković uzvraća da Atlanska plovidba ne može dobiti takve uvjete da je to "politika".
Na pitanje Jutarnjeg lista smatra li da postoji veza između zadarske Tankerske i Zadranina, ministra prometa i mora Božidara Kalmete, Jerković je samo dodao: "Previše sam vam rekao".
Time je otvorio pitanje diktira li cijenu hrvatskom naručitelju kod hrvatskog proizvođača hrvatska politika? Što još diktira hrvatska politika, a da utječe na skupoću hrvatskih proizvoda?
Primjerice, svaki poslodavac u Hrvatskoj među ostalim nametima plaća zakonom propisanu članarinu Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK). To rijetko tko podržava, a kako i bi, kada ta članarina omogućuje da HGK svojim zaposlenicima subvencionira kamate na stambene kredite, povlasticu koju većina poslodavaca svojim zaposlenicima nema odakle osigurati.
U svaki brod, stol, majicu, vagon, jogurt, papriku, hotelsko noćenje ili zrno pšenice proizvedene u Hrvatskoj ugrađen je, osim onaj za plaću i trošak za subvenciju stambenih kredita zaposlenika HGK koji u toj birokratskoj instituciji ostvare povlasticu.
U trošak hrvatskih proizvoda i usluga uključeno je oko 200 različitih nameta, poput onih za vode, za šume, potom spomenička renta, doprinosi turističkoj zajednici i slično.
Uporno odbijanje vlasti da restrukturira državni sektor i prebaci ga iz planske u tržišnu privredu idući je grijeh koji poskupljuje hrvatski proizvod i uslugu.
Prethodni članci:
arti-201003120259006 arti-201003160224006