Trgovački lanac Kaufland krajem srpnja jednoj hrvatskoj proizvodnoj kompaniji poslao je dopis kojim se od nje traži da snizi dobavne cijene cijelog niza svojih proizvoda od pet do čak 20 posto.
arti-201007210131006Iz prepiske koju je Poslovni dnevnik dobio na uvid vidljivo je da Kaufland akcijom prije svega želio podići vlastitu profitabilnost na teret proizvođača. Naime, kada je proizvođač koji s Kauflandom već ima potpisan ugovor odbio spustiti cijene, iz Kauflanda je dobio novi dopis u kojem stoji "… vidljivo je da niste razumjeli hitnost poboljšanja dobiti za Kaufland, pa ponuda koju smo od vas dobili ni u kojem smislu ne odgovara predodžbi Kauflanda. Kaufland ne vidi nikakav smisao u tome da se forsiraju artikli koji u usporedbi s robnom grupom ili s direktnom konkurencijom našu dobit još smanjuju".
"Mi jednostavno ne možemo pristati na takve uvjete jer njima sebi rušimo konkurentnost kod drugih trgovaca, onih koji su nam veći kupci nego Kaufland. Osim toga ako bismo prihvatili njihove prijedloge na pojedinim proizvodima, više ne bismo imali nikakvu maržu, odnosno nekim vlastitim jakim brendovima mi bismo sami rušili cijenu, što nam je apsolutno neprihvatljivo", kazali su u vrhu domaće kompanije želeći zasad ostati anonimni kako bi možda još postigli dogovor.
No, nije riječ samo o jednoj tvrtki. Još nekim proizvođačima najavljen je sastanak s menadžmentom Kauflanda. No, Poslovni dnevnik neslužbeno doznaje da su proizvođači već pokrenuli razgovore o potencijalnom bojkotu suradnje s tim trgovačkim lancem i da bi se sastanak o toj temi trebao održati idući tjedan.
arti-201006250101006"Nije nam svejedno izgubiti jedan prodajni kanal. No, radije ćemo istrpjeti kratkoročne gubitke nego dugoročno ugroziti vlastiti opstanak", kaže sugovornik Poslovnog dnevnika.
Slično razmišljaju i u nekim drugim kompanijama, pa bi se i s Kauflandom moglo dogoditi ono što i s Lidlom prošle godine kada su Agrokorove tvrtke i Kraš prestale s isporukama svoje robe tom lancu.
S druge strane, u Kauflandu tvrde da taj lanac uvijek nastoji dogovoriti najbolje nabavne uvjete na tržištu za svaki pojedini proizvod jer je cilj ponuditi kupcima najniže cijene.
"Smatramo da je vrlo važno, osobito u ovim teškim vremenima kada je financijska moć kupaca oslabljena, postići takve uvjete kako bi kupci i dalje mogli kupovati po najnižim cijenama u Kauflandu. Međutim, nismo u mogućnosti davati podatke o pregovorima s dobavljačima zbog poslovne tajne", odgovor je iz Kauflanda.
Prethodni članci:
arti-201007210131006 arti-201006250101006 arti-201005100151006 arti-201004280395006