Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Novac /

Kakve nas sve prevare vrebaju na rasprodajama?

U mjesecu kad su sve trgovine oblijepljene plakatima koji oglašavaju sniženja, ne škodi upozoriti na trgovačke prevare. Primjerice, Ivana L.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

"Prije Božića gledala sam lijep crni kaput u popularnoj zagrebačkoj trgovini. Cijena mu je bila 599 kuna. Budući da su rasprodaje najavljene odmah za ponedjeljak poslije Božića, odlučila sam pričekati s kupnjom kaputa tri dana i uštedjeti barem 200 do 300 kuna, a i prodavačica mi je rekla da ih imaju jako puno. No, kada je u toj trgovini krenulo sniženje, dočekalo me neugodno iznenađenje. Na etiketi kaputa bila je prekrižena cijena od 699 kuna (kao stara cijena), a kao nova navedena ona od 599 kuna. Odakle sad 699 kuna?!", ispričala je Ivana L. za Večernji list.

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača kažu da se u svijetu ovakvo što ne može dogoditi, no kod nas zakon pogoduje trgovcima, a ne potrošačima.

"To je klasično zavaravanje protivnika. U Europi cijena koja se snižava mora biti minimalno 30 dana na artiklu. Kod nas, nažalost, to nije tako, pa trgovac mijenja cijenu kako želi", objasnio je Tomislav Lončar iz HUZP-a. On napominje da bi kupci prije sniženja trebali zapisati cijene i kada sniženja počnu, vidjeti koliko je proizvod snižen i isplati li se kupnja na sniženju.

Oglašavaju akcije, ali ne moraju istaknuti staru cijenu

Problem je i što kod nas malo ljudi gleda i prati cijene po dućanima, pa se rijetko i primijete obmane. Također, problem je što trgovci mogu oglašavati akcije bez da istaknu staru cijenu proizvoda, pa potrošač ne zna kolika je uopće akcija i dobiva li što njome. Za razliku od inozemnih, kod hrvatskih trgovaca se ne može ni vratiti ili zamijeniti robu kupljenu na rasprodajama.

Treba znati i da zakon kaže da ako na izlogu piše sniženje od 70 posto, to znači da najmanje jedna petina robe u dućanu mora i biti snižena 70 posto. No, nažalost, potrošač ne može gotovo nikako provjeriti je li doista takva situacija u dućanu kako piše na izlogu.

Također, Zakon o zaštiti potrošača na kaže da na etiketi proizvoda jasno mora biti istaknuta stara cijena te prekrižena i istaknuta nova cijena. Trgovac je dužan kupcu naplatiti onu cijenu koja je jasno istaknuta na artiklu, a ne onu za koju trgovac kaže da je njemu u blagajni. Ako odbije učiniti tako, slobodno ga prijavite Inspektoratu, piše Večernjak.

specijal-201012070191004-rasprodaje

Vezani članci:

arti-201012300643006 arti-201012220851006 arti-201012140066006 arti-201010260109006

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike