Streloviti uspon trgovaca jeftinom robom

Jeftina hrana, jeftina odjeća, jeftino ljetovanje, jeftine usluge. Jeftino je trenutačno najtraženije. No, poduzetnici u Hrvatskoj kao da ne znaju 'ubrati' novac koji dolazi od jeftine robe.

26.7.2012.
12:37
VOYO logo

Dok god je krize, riječ 'jeftino' bit će jedna od najvažnijih u rječnicima potrošača. Poduzetnici koji taj trend ne prepoznaju, propuštaju priliku da zarade i rastu, jer jeftino je došlo da ostane, piše tjednik Lider.

"Iz društva manekena koji nose samo brendiranu odjeću i jedu samo najfinije stvari pretvaramo se u društvo koje razmišlja o tome što si može priuštiti", objašnjava Zvonko Popović, direktor tvrtke Kanaan. Njegova je tvrtka najveći proizvođač čipsa i flipsa u Hrvatskoj, no za njegovu kompaniju mnogi potrošači uopće nisu čuli. Umjesto da ulaže u reklamiranje i pozicioniranje na polici, Popović radi za trgovačke robne marke i robu prodaje po niskoj cijeni - što mu je lani donijelo rast od 25 posto!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rast se nastavio i u prvih šest mjeseci ove godine, pa bi kraj 2012. tvrtka Kaanan mogla dočekati s oko 70 milijuna kuna prihoda, što je više nego respektabilan rezultat.

Uspjeh u prodaji jeftine robe na hrvatskom tržištu ima još tvrtki - većinom stranih. Tako su Deichmann, Kik Tekstil, JSYK i diskonter Lidl u plusu posljednjih godina, unatoč recesiji i sve manjoj kupovnoj moći Hrvata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dragan Munjiza, konzultant s menadžerskim iskustvom u maloprodaji, kaže kako su Hrvati iznadprosječno 'brendirani potrošači', ali se i taj trend mijenja zbog psihološkog utjecaja pesimističnih prognoza o produljenoj recesiji i neizvjesnom oporavku.

Trendovi kupnje jeftine robe ne odnose se samo na Hrvatsku, nego su prisutni u cijelom svijetu. No, na taj novac poduzetnici u Hrvatskoj često ne misle - dijelom zbog izgovora o jeftinoj uvoznoj konkurenciji, a dijelom zbog prestiža. Naime, čini se kao da se poduzetnicima u Hrvatskoj čini 'gospodskije' zarađivati na onima koji imaju puno nego na 'sirotinji', pa među tvrtkama koje ostvaruju rast u recesiji nema mnogo onih iz Hrvatske, piše tjednik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo