Dok god je krize, riječ 'jeftino' bit će jedna od najvažnijih u rječnicima potrošača. Poduzetnici koji taj trend ne prepoznaju, propuštaju priliku da zarade i rastu, jer jeftino je došlo da ostane, piše tjednik Lider.
"Iz društva manekena koji nose samo brendiranu odjeću i jedu samo najfinije stvari pretvaramo se u društvo koje razmišlja o tome što si može priuštiti", objašnjava Zvonko Popović, direktor tvrtke Kanaan. Njegova je tvrtka najveći proizvođač čipsa i flipsa u Hrvatskoj, no za njegovu kompaniju mnogi potrošači uopće nisu čuli. Umjesto da ulaže u reklamiranje i pozicioniranje na polici, Popović radi za trgovačke robne marke i robu prodaje po niskoj cijeni - što mu je lani donijelo rast od 25 posto!
Rast se nastavio i u prvih šest mjeseci ove godine, pa bi kraj 2012. tvrtka Kaanan mogla dočekati s oko 70 milijuna kuna prihoda, što je više nego respektabilan rezultat.
Uspjeh u prodaji jeftine robe na hrvatskom tržištu ima još tvrtki - većinom stranih. Tako su Deichmann, Kik Tekstil, JSYK i diskonter Lidl u plusu posljednjih godina, unatoč recesiji i sve manjoj kupovnoj moći Hrvata.
Dragan Munjiza, konzultant s menadžerskim iskustvom u maloprodaji, kaže kako su Hrvati iznadprosječno 'brendirani potrošači', ali se i taj trend mijenja zbog psihološkog utjecaja pesimističnih prognoza o produljenoj recesiji i neizvjesnom oporavku.
Trendovi kupnje jeftine robe ne odnose se samo na Hrvatsku, nego su prisutni u cijelom svijetu. No, na taj novac poduzetnici u Hrvatskoj često ne misle - dijelom zbog izgovora o jeftinoj uvoznoj konkurenciji, a dijelom zbog prestiža. Naime, čini se kao da se poduzetnicima u Hrvatskoj čini 'gospodskije' zarađivati na onima koji imaju puno nego na 'sirotinji', pa među tvrtkama koje ostvaruju rast u recesiji nema mnogo onih iz Hrvatske, piše tjednik.