Jedan pozitivan primjer jest Mladen Šimić i proizvod njegova tima “Why Knot?”, ili “Zašto čvor?”, spužvicu koja sprječava zapetljavanje slušalica. Njegov izum financirali su ljudi diljem svijeta, pa se one sada mogu kupiti u svim prodavaonicama mobitela. Želite li snimiti film ili prikupiti sredstva za tiskanje knjige, u tome vam mogu pomoći donacije neznanaca. Tako je Tomislav Perko, putnik i pisac, skupio 13.000 američkih dolara kako bi izdao knjigu '1.000 dana proljeća', piše Glas Slavonije.
Treba vam funkcionalni prototip
Na platformama poput Kickstartera, Indiegogo, Rockethub, GoFundMe i brojnim drugima, svi koji to žele prikupljaju sredstva potrebna za pokretanje ili završetak proizvodnje, plasman proizvoda na tržište, novu liniju proizvoda... Dvije najpoznatije platforme su Kickstarter i Indiegogo. Na Kickstarteru pokretač projekta mora prikupiti zacrtani ili veći iznos od onoga koji traži inače se novac vraća uplatiteljima. U Hrvatskoj se najviše koristi platforma Indiegogo kod koje pokretač projekta zadržava sva prikupljena sredstva. Dovoljno je imati PayPal ili račun u banci. Kod proizvoda je bitno da postoji funkcionalni prototip, a ne samo načelna ideja. Vrijeme uloženo pripremajući kampanju proporcionalno je novcu koji se može prikupiti - objašnjava Hrvoje Hafner, koji uređuje blog Crowdfunding.hr, piše Glas Slavonije.
Ulagači obično traže da ih se spomene, da imaju pravo na povlašteno uživanje u proizvodu ili da imaju pravo na vlasnički udio, postotak...