Prema podacima Agencije za investicije i konkurentnost (AIK) hrvatsku automobilsku industriju trenutno čini stotinjak proizvođača od kojih velika većina proizvodi dijelove ili pruža usluge više rangiranim proizvođačima u automobilskoj industriji. Okosnicu čine mali i srednji specijalizirani proizvođači, piše Glas Slavonije.
Automobilska industrija u nas nije klasificirana tako da se na jednom mjestu mogu pronaći svi podaci o proizvođačima. U AIK-u su o broju zaposlenih u toj industriji naveli podatke iz Nacrta prijedloga Industrijske strategije Republike Hrvatske 2014.–2020.
Tu je obuhvaćena djelatnost proizvodnje motornih vozila, prikolica i poluprikolica, a uključuje proizvodnju motornih vozila, proizvodnju karoserija za motorna vozila, prikolice i poluprikolice te proizvodnju dijelova i pribora za motorna vozila, a ova djelatnost 2012. je zapošljavala tri tisuće osoba. Međutim tom broju treba pridodati i još šest do sedam tisuća zaposlenih u tvrtkama koje nisu direktno klasificirane kao proizvođači komponenti za autoindustriju, a dio su automobilske industrije.
Rade za najveće svjetske proizvođače auta
Najveći broj proizvođača dijelova pribora i opreme za automobilsku industriju okupljen je u AD Klaster, kojemu je na čelu direktor, dr. sc. Zlatko Hodak.
U AD Klaster učlanjene su 22 tvrtke članice, koje zapošljavaju oko 6.000 radnika i ostvaruju ukupan prihod od čak 3,8 milijardi kuna. Među njima su najpoznatije tvrtke AD Plastik, Boxmark Leather, Cimos P.P.C. Buzet, Feroimpex automobilska tehnika, HSTEC, Kostel promet, Sinel, TM...
Članice AD Klastera proizvode za najveće svjetske proizvođače automobila. Uz proizvodne tvrtke, članice Klastera su i HGK te zagrebački Fakultet strojarstva i brodogradnje i Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije.
Najveći problemi
Značaj hrvatske automobilske industrije izuzetno je velik i zbog činjenice da se više od 90 posto proizvodnje tvrtki članica Klastera izvozi.
I ta industrija dijeli teškoće kao i sve druge prerađivačke industrije usmjerene na izvoz, a najveći problemi su im nerealno visoka vrijednost domaće valute, visoko fiskalno i parafiskalno opterećenje, nedostatak specijaliziranog kadra, nepovoljni uvjeti kreditiranja, nedovoljno ulaganje u istraživanje i razvoj, neučinkovita javna uprava i visoka razina administrativnih prepreka u zakonodavnom okviru.
http://www.glas-slavonije.hr/226481/7/Ne-proizvodimo-vozila-a-automobilska-industrija-zaposljava-10-tisuca-osoba