Naime, internetska stranica Price of Travel usporedila je cijene javnog prijevoza u čak 80 gradova diljem svijeta. U većini njih javni gradski prijevoz je na neki način subvencioniran državnim ili gradskim davanjima, a u nekim milijunskim gradovima - neočekivano - cijene karata su šokantno male.
Naprimjer, u Caracasu, glavnom gradu Venezuele, cijena jedne karte u novom i urednom metrou košta smiješnih 0,12 dolara (oko 70 lipa), dok autobusna karta košta 0.28 dolara (oko 1,60 kuna). Naravno, niska cijena javnog prijevoza je moneta kojom se kupuje mir u venezuelanskoj radničkoj klasi, pa taj grad nije zgodan za usporedbu.
No postoje brojni gradovi u Europi koji imaju daleko veći standard od Zagreba, a cijena javnog prijevoza daleko je niža od one koju namjerava nametnuti Bandić. Tako vožnja berlinskim metroom košta 15 kuna, dok u Parizu za metro valja izdvojiti oko 13 kuna. U Amsterdamu cijena jedne karte iznosi oko 18 kuna, dok u Bruxellesu, sjedištu Europske unije, jedna karta košta oko 12 kuna. U Budimpešti i Rimu cijena karte u jednom smjeru iznosi oko 8 kuna, dok Slovenci u Ljubljani kartu za autobus plaćaju svega 6 kuna. Navedene cijene odnose se na jednosmjerne karte u prvoj zoni, kupljene na kiosku ili automatu, dok je kupovina karte kod vozača ili konduktera skuplja.
U klasi europskih gradova s najskupljim javnim prijevozom, u koju će se očito svrstati i Zagreb, spadaju Venecija (karta za vaporetto košta oko 45 kuna), zatim Stockholm i Oslo (oko 23 kune), Kopenhagen (22 kune)... U Londonu postoji povoljna opcija prijevoza preko kartice Oyster Carda, a s njom - ovisno o relaciji i zonama - karta može koštati od 16 do 56 kuna.
Prema istoku su cijene karata javnog prijevoza niže: u Beogradu karta u jednom smjeru košta oko 3 kune, u bugarskoj Sofiji cijena karte za tramvaj, autobus ili metro košta oko 5 kuna, u Pragu od 6 do 8 kuna, u Istanbulu 6 kuna, u Moskvi 5 kuna...
Vezani članci:
arti-201011180870006 arti-201011170351006 arti-201002190255006 arti-201007050059006 arti-201005200128006