I bez PDV-a od 25 posto cijene lete u nebo

Skok cijena početkom godine doživjele su prijeko potrebne namirnice poput mlijeka i mliječnih proizvoda.

23.1.2012.
12:06
VOYO logo

Supermarketi nisu čekali uvođenje nove stope PDV-a, nego su odmah povisili cijene. Trgovci ne žele javno govoriti, ali ističu da su za dizanje cijena isključivo krivi proizvođači i dobavljači.

Poskupljenje mlijeka podiglo je najveću prašinu zbog činjenice da ova namirnica ima nultu stopu PDV-a, pa će se, kad se uvede PDV od 25 posto, stvoriti privid da mlijeko nije poskupjelo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dukat i Vindija još su krajem prošle godine podigli cijene za 30-ak svojih proizvoda, u prosjeku za tri posto, među kojima su jogurt u čašici, kiselo vrhnje, vrhnje za kuhanje, maslac, Dukatela, svježi sir, polutvrdi sirevi i svježe mlijeko u tetrapaku. Cijene trajnog mlijeka i svježeg u PET ambalaži nisu povećavali, kao ni jogurte u pakovanju od litre, voćne jogurte i deserte. U Dukatu su povećanje cijena obrazložili poskupljenjem ulaznih sirovina i repromaterijala, a na pitanje zašto onda nije poskupjelo i trajno mlijeko, odgovorili su da je riječ o socijalnoj kategoriji te da su taj trošak amortizirali iz vlastitih sredstava.

I Kraš diže cijene

Kako od trgovaca doznaje Novi list, od 1. siječnja ove godine Meggle je na 20 svojih artikala, uglavnom sličnih kao Dukat i Vindija, digao cijene prosječno za pet posto. Zdenka je od prvog dana ove godine digla cijene na čak 32 svoja proizvoda u prosjeku za osam posto, a Zvijezda, koja je distributer Zotta, na devet artikala povisila je cijene za 14 posto, među kojima je jogurt Jogobella klasik i mliječni desert Monte. No to nije sve. Nova poskupljenja tek slijede, a PDV-a od 25 posto još nema na vidiku. Kraš je najavio novi cjenik od 1. veljače, kad će cijene njegovih proizvoda biti skuplje za prosječno četiri do devet posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostaje pitanje – što će biti nakon uvođenja PDV-a od 25 posto?

Od 1. veljače skok cijena od četiri posto trgovcima je najavio i dobavljač brenda Nivea, zatim Henckel koji distribuira šampone i dezodoranse najavio je veće cijene ovih proizvoda za čak osam posto, a B&G, dobavljač deterdženta Ariel, omekšivača Lenor i pelena Pampers najavio je dizanje cijena od čak 10 posto. Poskupjeli su još neki drogerijski i suhomesnati proizvodi, a trgovci kažu kako je vrlo realno očekivati da će im i mnogi drugi dobavljači uskoro dostaviti novi cjenik za veljaču.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo