I bez PDV-a od 25 posto cijene lete u nebo
Skok cijena početkom godine doživjele su prijeko potrebne namirnice poput mlijeka i mliječnih proizvoda.
Supermarketi nisu čekali uvođenje nove stope PDV-a, nego su odmah povisili cijene. Trgovci ne žele javno govoriti, ali ističu da su za dizanje cijena isključivo krivi proizvođači i dobavljači.
Poskupljenje mlijeka podiglo je najveću prašinu zbog činjenice da ova namirnica ima nultu stopu PDV-a, pa će se, kad se uvede PDV od 25 posto, stvoriti privid da mlijeko nije poskupjelo.
Dukat i Vindija još su krajem prošle godine podigli cijene za 30-ak svojih proizvoda, u prosjeku za tri posto, među kojima su jogurt u čašici, kiselo vrhnje, vrhnje za kuhanje, maslac, Dukatela, svježi sir, polutvrdi sirevi i svježe mlijeko u tetrapaku. Cijene trajnog mlijeka i svježeg u PET ambalaži nisu povećavali, kao ni jogurte u pakovanju od litre, voćne jogurte i deserte. U Dukatu su povećanje cijena obrazložili poskupljenjem ulaznih sirovina i repromaterijala, a na pitanje zašto onda nije poskupjelo i trajno mlijeko, odgovorili su da je riječ o socijalnoj kategoriji te da su taj trošak amortizirali iz vlastitih sredstava.
I Kraš diže cijene
Kako od trgovaca doznaje
Ostaje pitanje – što će biti nakon uvođenja PDV-a od 25 posto?
Od 1. veljače skok cijena od četiri posto trgovcima je najavio i dobavljač brenda Nivea, zatim Henckel koji distribuira šampone i dezodoranse najavio je veće cijene ovih proizvoda za čak osam posto, a B&G, dobavljač deterdženta Ariel, omekšivača Lenor i pelena Pampers najavio je dizanje cijena od čak 10 posto. Poskupjeli su još neki drogerijski i suhomesnati proizvodi, a trgovci kažu kako je vrlo realno očekivati da će im i mnogi drugi dobavljači uskoro dostaviti novi cjenik za veljaču.