Hrvatska turistička kampanja naljutila Srbe

Srbijanska javnost uzbudila se zbog reklame Hrvatske turističke zajednice kojom se Hrvatska reklamira kao zemlja s 1.244 otoka.

7.6.2010.
12:00
VOYO logo

"Riječ je o kampanji kojom se Hrvatska širom Europe reklamira kao zemlja s mnogo otoka, a koja je bez razmišljanja o 'specifičnosti tržišta' provedena i u Srbiji. Sumnju da je ipak riječ o provokaciji potpaljuje činjenica da postoji više izvora koji govore o različitom broju otoka na hrvatskoj obali. Prema nekim izvorima, njih ima 1.185, dok se spominje i broj od 1.246 otoka. Zato se postavlja pitanje zašto su autori kampanje izabrali baš broj 1.244", piše srbijanski list Press.

U Ministarstvu turizma novinarima lista su objasnili da je zabuna oko broja otoka nastala zato što ih po istraživanju iz 1997. godine ima 1.185, po istraživanjima iz posljednjih godina 1.246, a prema najnovijim podacima Hrvatskog hidrografskog instituta ima ih – 1.244.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HTZ-u su, pak, demantirali da spominjanje 1.244 otoka ima bilo kakvu političku implikaciju. Viviana Vukelić iz HTZ-a kazala je da nisu htjeli poslati bilo kakvu poruku koja je okrenuta protiv Srbije jer "Hrvatska zaista ima 1.244 otoka".

"Konkretna kampanja hrvatskog turizma koja je u toku temelji se na lifestyle konceptu, prema strateškom marketinškom planu hrvatskog turizma do 2014. godine. A spot pod nazivom Brojke sadrži niz informacija, od broja sunčanih sati, lokaliteta pod zaštitom UNESCO-a, ribljih vrsti, otoka, sorti vina. Svaki od korištenih podataka je službeni, pa tako i onaj koji govori o broju naših otoka, koji je utvrdio Hrvatski hidrografski institut. Naše kampanje su istovjetne za sva tržišta, pa tako i za tržište Srbije", rekla je Vukelić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Press piše i kako je "zanimljivo da je riječ o svojevrsnoj marketinškoj prevari", jer Hrvatska u stvari nema "ni blizu tisuću otoka, budući da su u ukupan broj uključene i sve hridi i grebene, odnosno "sve što izlazi iz vode", kako bi se opravdalo ime "zemlje s tisuću otoka".

Jedan od Pressovih sugovornika, marketinški agent Cvijetin Milivojević, kazao je kako smatra da je kampanja za srbijansko tržište ionako promašena. "Njihova kampanja trebala se više oslanjati na nostalgiju, da probudi emociju kod građana Srbije, jer je svatko stariji od 20 godina nekad ljetovao u Hrvatskoj. A oni pokušavaju nešto postići igrom velikih brojeva. Ali, broj od 1.244 otoka nikoga u Srbiji ne može fascinirati", rekao je Milivojević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo