Hrvatska će profitirati na odbjeglim grčkim turistima?

Kaos u Grčkoj sigurno će zadati novi udarac grčkoj ekonomiji u kojoj turizam ima značajnu ulogu.

7.5.2010.
10:58
VOYO logo

Turizam je u Grčkoj još lani podbacio za sedam posto, a sudeći po sadašnjem interesu Europljana, poglavito Nijemaca i Britanaca, koji u ukupnom broju grčkih turista čine jednu trećinu, teško je biti optimističan.

arti-201005050583006Naime, njemački turoperateri bilježe masovni pad zanimanja svojih građana za Grčku što će, tvrde analitičari, i u slučaju normalizacije stanja u državi teško popraviti i sve popularniji last last minute. Nijemci su ogorčeni na Grke jer su trošili puno tuđeg novca, a sad im u međunarodnom paketu pomoći u iduće tri godine moraju dati najviše od svih EU zemalja, čak 30 posto pomoći ili 23 milijarde eura usprkos protivljenju njemačke javnosti i političara koji su sugerirali Grcima da počnu rasprodavati otoke. Ni Austrijanci ni Slovenci nisu ništa blagonakloniji, piše Večernjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvršni direktor korporativnih komunikacija Adriatica.neta Kristijan Gržetić kaže da je prerano donositi ikakve procjene koje bi tržište moglo profitirati nastavi li se u Grčkoj sadašnja situacija. Prvi jači nalet na rezervacije u Adriatica.netu očekuju početkom lipnja, kada kreću i prvi letovi prema grčkim otocima, za koje uglavnom prodaju aranžmane. No, trenutačno ne bilježe nikakva otkazivanja ranijeg bookinga.

I Jako Andabak, čelnik uprave Sunce Koncerna, oprezan je u izjavama. Kaže, turisti se u nas privlače skromnim sredstvima, a uvijek se postavlja pitanje je li moglo bolje. Cijene usluga ne mogu padati, jer hotelijeri i sada teško preživljavaju, tvrdi on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201005060314006"Hrvatska svakako ima adute da bude u visokom izboru, potraju li nemiri u Grčkoj. No, tko će na kraju profitirati, ovisi o mnogo toga, a najviše o cijenama, kojima smo dosad teško mogli konkurirati Grčkoj i Turskoj, tzv. last, čak i last last minute ponudi, a usto i o katastrofama poput vulkanskih aktivnosti u Islandu. Sve to govori u prilog činjenici da će se turisti iz Europe umjesto na daleke prekomorske destinacije odlučivati za one bliže i zanimljive", smatra Ondina Šegvić, direktorica Sektora turizma HGK.

Inače, lani su u Hrvatskoj od 56,3 milijuna noćenja najviše ostvarili turisti iz Njemačke (22,7%), Slovenije (11,2%), Italije (10,2%), Austrije (8,9%), Češke (8,0%), Poljske (5,4%), Nizozemske (4,8%) i Slovačke (4,0%). Turisti iz navedenih zemalja ostvarili su 75,2% noćenja od ukupnog broja noćenja stranih turista u 2009. godini, piše Večernji list.

Prethodni članci:

arti-201004220906006 arti-201005040151006 arti-201004270367006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo