Novi namet najavio je ministar financija Slavko Linić, a zamjenik ministra turizma Oleg Valjalo također smatra da bi to mogao biti način da se vlasnici primoraju na ulaganja u hotele. Porez je mogući mehanizam koji je na raspolaganju državi, i to u slučajevima kad su sve preuzete obveze ispunjene, a još uvijek nema investicije u obnovu niti su objekti stavljeni u funkciju, izjavio je Valjalo.
Budući da je problem toliko eskalirao da su pojedine sredine potpuno zaustavljene u razvoju zbog brojnosti gospodarskih objekata u koje njihovi vlasnici ne ulažu, porezom na neiskorištenu imovinu oni bi bili dovedeni pred odluku: staviti ih u funkciju ili plaćati kazne u obliku poreza, što bi vjerojatno dovelo do toga da ih ipak prepuste nekome drugome tko ima bolju ideju što s njima i kako ih iskoristiti.
Nesretna privatizacija
"Vjerujem da je Župa dubrovačka najdrastičniji primjer stagniranja cijelog područja zbog neiskorištenih objekata. Prije Domovinskog rata u Župi je ostvarivano 1,6 milijun noćenja godišnje, a u 2011. bilo ih je pet puta manje, samo 320.000. Da su hoteli u funkciji, cijeli bi ovaj kraj doživio brz procvat", kazao je za Slobodnu DalmacijuSilvio Nardelli, načelnik Općine Župa dubrovačka, te nabraja hotele koji ne rade već 20 godina: Grand, Goričina 1 i 2, Kupari, Pelegrin, Orlando, Župa, dio Hotela Mlini, dio Hotela Plat... Prije nekoliko godina razmišljalo se o uvođenju sličnog poreza, no kako je dubrovačka odluka o oporezivanju neiskorištene imovine u slučaju devastiranoga hotela Belvedere proglašena neustavnom, od toga se odustalo.
Na udaru i banke
Obuhvat poreza na neiskorištenu imovinu, prema najavama, ne bi se odnosio samo na hotele, nego bi, kako se procjenjuje, primorao i vlasnike nekoliko desetaka tisuća novih neprodanih stanova u Hrvatskoj, a uglavnom je riječ o bankama, da ih iskoriste − prodaju i tako pokrenu zamrlo tržište. No, banke bi, da bi prodale stanove, morale sniziti cijenu kvadrata što i nije baš za očekivati, barem ne u značajnijoj mjeri. Kako će se pokrenuti tržište, ostaje vidjeti.