Istraživanje otkrilo tko u Hrvatskoj najviše troši na hranu

Prosječni hrvatski kupac robe široke potrošnje za kupnju mjesečno izdvaja oko 2.000 kuna, a cijena onoga što stavlja u košaricu mu je vrlo bitna.

15.5.2013.
16:41
VOYO logo

Rezultati istraživanja GfK ShoppingMonitora pokazuju da 1.950 kuna mjesečno se u prosjeku izdvaja na kupovinu robe široke potrošnje, najviše u Dalmaciji – 2.640 kuna, a najmanje u Slavoniji – 1.320 kuna.

Plaća se uglavnom gotovinom

Nešto više od polovice iznosa (53 posto) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode. Skoro svi (91 posto) tjedno odlaze u manje kupovine, dok 24 posto na tjednoj bazi obavi i veću kupovinu. Među hrvatskim građanima, 24 posto je i onih koji barem jednom u tjedan dana odlaze u spontanu/ne planiranu kupovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje pokazuje da se 72 posto velikih kupovina plati gotovinom, a 28 posto nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim.

Traže se sniženja

Nivo cijena nam, kao naciji, postaje sve važniji faktor: svaki četvrti građanin trgovinu bira na osnovi cijena, a zamjećuje se i značajan porast u broju onih koji na tjednoj bazi odlaze u potragu za sniženjima – 28 posto (2011. godine – 14 posto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki – 83 posto, dok ih 24 posto kupuje redovito. Usporedbe radi, 2007.godine redovito je trgovačke marke kupovalo samo 9 posto hrvatskih građana.

Uz prodaju trgovačkih marki, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom – njih 75 posto , dok je 2009. za informiranje letke koristilo njih 66 posto. U odnosu na 2007. udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih: 2012.-33 posto, 2007. - 15 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kod kupovine robe široke potrošnje još uvijek ne postoji značajan interes prema inovacijama, odnosno nečim novim jer samo 7 posto među prvima kupi novi proizvod koji je upravo izašao na tržište, a manje od 1/3 (28 posto) ima interesa prema novim proizvodima na policama, voli proučavati što je novo stiglo u trgovinu.

S popisom u kupovinu

Skoro svaki drugi građanin Hrvatske (47 posto) vrlo često u kupovinu odlazi automobilom, 25 posto koristi automobil samo ponekad, kada ide u velike kupovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Polovica hrvatskih građana (53 posto) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu.

Istraživanje je provedeno u studenom 2012., na reprezentativnom uzorku od 906 osoba zaduženih za kupovinu robe široke potrošnje u svojim kućanstvima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo