Druga faza projekta Nove luke Gaženica, koji mnogi nazivaju zadarskom "lukom snova" i "milenijskim gospodarskim projektom", je pri kraju. Riječ je o projektu s čijim bi završetkom u potpunosti zaživjela ideja Zadra kao središta najkraće prometne okosnice između jugoistočne i jugozapadne Europe.
Zbog probijanja rokova završetak radova 2013.
Procijenjen je na 236 milijuna eura. Veći dio financirat će se iz dva kredita koji su odobreni uz državna jamstva. Jedan od 120 milijuna eura odobrila je Njemačka razvojna banka, a drugi od 100 milijuna eura Europska investicijska banka. Preostalih 16 milijuna eura uložit će Lučka uprava Zadar, koja je nositelj cijelog projekta.
U prvoj fazi projekta sagrađen je sekundarni lukobran. Obala je produbljena na 13 metara, a nasipanjem 1,2 milijuna kubičnih metara kamenog materijala dobio se plato na kojemu će se graditi gatovi za pristajanje trajekata na lokalnim, dužobalnim i međunarodnim linijama. Zbog probijenih rokova na nekim radovima cijeli projekt će biti završen do kraja 2013., tvrdi pomoćnik ravnatelja zadarske Lučke uprave Sandro Vukelić.
Projekt, bez obzira na recesiju, i dalje isplativ
Poslovni dnevnik piše kako se trenutačno odvijaju radovi obalnim zidovima i lukobranima, na infrastrukturi te uređenju terminalskih površina. Strabag je glavni izvođač radova, a za njega rade brojne lokalne tvrtke. Prema Vukelićevim riječima, Već sada postoje zainteresirane kompanije za korištenje nove trajektne luke Zadar.radove je obavljalo 400 građevinskih radnika različitih profila.
Unatoč svim strahovima, recesija projekt nije ugrozila, jednako kao što ne ugrožava ni njegovu isplativost. Trajektni promet i promet kruzera, na temelju kojih je izrađena studija isplativosti, navodi Vukelić i ove godine su dokazali da je projekt isplativ.
"Već sada postoje zainteresirane kompanije za korištenje nove trajektne luke Zadar, u tijeku je izrada poslovnog plana, vode se vrlo intenzivni razgovori i kampanja predstavljanja luke na svjetskim tržištima u suradnji sa zadarskim aerodromom", ističe Vukelić.
Dodajmo svemu da osim Nove luke Gaženica, Lučka uprava priprema gradnju kontejnerskog terminala. Time bi Zadar postao i servisna luka za kontejnere. Iz Lučke uprave Zadar tvrde da time ne bi ugrozio ni Ploče ni Rijeku.
Vezani članci:
arti-201108280290006 arti-201009190245006 arti-201009060217006 arti-201008170552006