Dramatični dani Sanaderovih građevinara

19.4.2012.
14:03
VOYO logo

Nova vlast najavljuje investicijski zamah, ali ima nove favorite. Da su se vremena promijenila svjedoči i jedan najavljeni događaj na kojem će se okupiti građevinari. Riječ je o okruglom stolu koji organizira magazin Mineral, koji će, među ostalima, ugostiti i ministra graditeljstva Ivana Vrdoljaka. Tvrtke koje su nekoć bile favoriti u Sanaderovoj ligi nisu pozvane, pa se može pretpostaviti da više nisu sigurne niti za poslove u zemlji.

Takva situacija nikako ne ide na ruku Konstruktor-Inženjeringu, koji je u najtežoj situaciji od spomenutih tvrtki, jer je, tvrde dobro upućeni izvori časopisa Lider, njegov dug dosegnuo 500 milijuna kuna i čini se da je sve manje izgleda da se ta tvrtka izvuče iz gliba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nikako do bankovnih jamstava

Hrvatski konzorcij Hidroelektra-Konstruktor dao je najbolju ponudu za dionicu autoceste Kravice – Zvirovići južno od Mostara od 57 milijuna eura, a posao je izgubio jer splitska tvrtka nije mogla dobiti bankovna jamstva, baš kao i svojedobno za propali posao gradnje autoceste u Crnoj Gori.

Tvrtki kojoj je na čelu Željko Žderić u prilog ne ide i činjenica što je nova vlast u Hrvatskoj odlučila začepiti rupe iz kojih je curio novac, najčešće kanaliziran u Konstruktor i druge spomenute "Sanaderove" tvrtke. Tako je primjerice Hrvatskim autocestama i Hrvatskim cestama uvedena supervizija kojom se provjerava svaka veća faktura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Višak 300 zaposlenika

U problemima je i Dalekovod, koji je 2011. imao dug 276 milijuna kuna. Usporedbe radi, godinu ranije poslovao je s dobiti od 900 tisuća kuna. Prvi čovjek tvrtke Luka Miličić priznaje da trebaju otpustiti oko 300 zaposlenika (oko 15 posto radne snage tvrtke), ali da nemaju novac za otpremnine. Miličić kaže da su se u posljednje četiri godine orijentirali na inozemno tržište jer je domaće premalo, te da imaju ugovorene poslove vrijedne 250 milijuna eura.

Ni Ingri nije lako jer navodno grca u dubiozi od 140 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Igor Oppenheim tvrdi da to nije točno. Spominje poslove sklopljene u inozemstvu vrijedne 450 milijuna kuna. Dobro upućeni izvori tvrde da ti poslovi teško da će spasiti ovu zagrebačku građevinsku tvrtku, jer se, priznaje to i Oppenheim, zbog poremećaja na financijskim tržištima prolongiralo restrukturiranje tvrtke. Navodno su u igri tri opcije, a po jednoj bi Ingra mogla završiti kao "eksportna (para)državna tvrtka".

Linićev model

Sudbinu navedenih tvrtki dijeli i IGH, koji, kako sada stvari stoje, piše Lider, neće biti u stanju financirati komercijalne zapise koji dospijevaju 8. lipnja.

Hoće li Vlada odigrati onu najradikalniju varijantu, pa se neće miješati u sudbine građevinskih tvrtki koje ne stoje dobro ili će pak ići prema najavljenom modelu ministra financija Slavka Linića, prema kojem bi država mogla preuzeti udjele u onim tvrtkama koje ipak imaju perspektivu, pokazat će vrijeme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo