Jedno takvo dovođenje kupaca u zabludu Slobodna Dalmacija zabilježila je u poznatoj splitskoj trgovini obuće s čijeg izloga ''vrišti'' natpis ''Totalno''.
Velikim slovima, nadalje, piše kako dodatno, i bez iznimke, ova trgovina nudi 20 posto na sve gležnjače i čizme. Jedino što kupac može pomisliti jest da je na, već sniženu robu, trgovac ''udario'' dodatni popust i nema druge nego ući u trgovinu i počastiti se. No, kad uđete unutra, čeka vas razočaranje, jer u ovoj trgovini se rukovode potpuno drukčijom logikom.
''Bila nam je inspekcija nekidan, pa smo i njima to morali objašnjavati. Tih 20 posto odnosi se, dakle, na artikle koji nisu obuhvaćeni prvim sniženjem, a sada su svi, bez iznimke, na popustu'', rekla je jedna od djelatnica koja se, po svemu sudeći, navikla ovo ponavljati i kupcima.
Ne poštuju se jasna pravila
U splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača drže kako se u ovom slučaju nisu ispoštovali propisi o jasnom, vidljivom i nedvosmislenom oglašavanju proizvoda.
''Kad su sniženja u pitanju, potrošači nam se žale kako im se čini da su cijene robe na akciji istovjetne onima u redovnoj prodaji.
Dobivamo i pritužbe o tome kako trgovci oglase sniženje od 20 do 50 posto, a samo dva artikla u dućanu nude po upola manjoj cijeni. Novi Zakon o zaštiti potrošača tu tematiku jasno regulira, odnosno definira da barem jedna petina asortimana u nekoj trgovini mora biti snižena s najvećim postotkom'', objašnjava Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.
Stara i nova cijena
Pojedinim trgovcima, osim toga, navodne akcije traju i po pola godine, što se više ne bi smjelo događati. Zakon propisuje da akcijska prodaja smije trajati najviše 30 dana, s jasno naznačenim datumom početka i završetka. Uz to, proizvodi na akciji trebaju na sebi imati staru i novu cijenu, umjesto da se o njoj kupac informira na blagajni, što je počesto slučaj.