Čuvajte se lažnih popusta: To što rade neke trgovine krajnje je sramotno

Počela je sezona popusta, na radost svih šopingholičara, ali i onih razumnih kupaca koji preferiraju kupnju po realnim cijenama.

11.1.2015.
14:23
VOYO logo

Jedno takvo dovođenje kupaca u zabludu Slobodna Dalmacija zabilježila je u poznatoj splitskoj trgovini obuće s čijeg izloga ''vrišti'' natpis ''Totalno''.

Velikim slovima, nadalje, piše kako dodatno, i bez iznimke, ova trgovina nudi 20 posto na sve gležnjače i čizme. Jedino što kupac može pomisliti jest da je na, već sniženu robu, trgovac ''udario'' dodatni popust i nema druge nego ući u trgovinu i počastiti se. No, kad uđete unutra, čeka vas razočaranje, jer u ovoj trgovini se rukovode potpuno drukčijom logikom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Bila nam je inspekcija nekidan, pa smo i njima to morali objašnjavati. Tih 20 posto odnosi se, dakle, na artikle koji nisu obuhvaćeni prvim sniženjem, a sada su svi, bez iznimke, na popustu'', rekla je jedna od djelatnica koja se, po svemu sudeći, navikla ovo ponavljati i kupcima.

Ne poštuju se jasna pravila

U splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača drže kako se u ovom slučaju nisu ispoštovali propisi o jasnom, vidljivom i nedvosmislenom oglašavanju proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Kad su sniženja u pitanju, potrošači nam se žale kako im se čini da su cijene robe na akciji istovjetne onima u redovnoj prodaji.

Dobivamo i pritužbe o tome kako trgovci oglase sniženje od 20 do 50 posto, a samo dva artikla u dućanu nude po upola manjoj cijeni. Novi Zakon o zaštiti potrošača tu tematiku jasno regulira, odnosno definira da barem jedna petina asortimana u nekoj trgovini mora biti snižena s najvećim postotkom'', objašnjava Vlado Biljarski, voditelj splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.

Stara i nova cijena

Pojedinim trgovcima, osim toga, navodne akcije traju i po pola godine, što se više ne bi smjelo događati. Zakon propisuje da akcijska prodaja smije trajati najviše 30 dana, s jasno naznačenim datumom početka i završetka. Uz to, proizvodi na akciji trebaju na sebi imati staru i novu cijenu, umjesto da se o njoj kupac informira na blagajni, što je počesto slučaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo