Čudo od firme - duplaju prihod svake godine, najbolji su poslodavac i zapošljavaju!

iSTUDIO je u protekle četiri godine od svoga osnutka uspio postati najuspješnija hrvatska i jedna od vodećih regionalnih agencija za digitalni marketing.

7.2.2014.
7:18
VOYO logo

Primarno se bave Facebookom, ali osim što razvijaju kvalitetne proizvode za svoje klijente, rade i vlastite projekte. Još 2012. godine dobili su značku Facebooka kao "Preferred Marketing Developer", što je titula koju ima svega 200-tinjak agencija u svijetu, a u regiji samo iSTUDIO. 2013. godine agencija je postala i certificirani Google Analytics partner.

Prošla 2013. godina bila je izrazito uspješna za tvrtku - od slovenskog fonda RSG Capital dobili su investiciju u iznosu od milijun eura, što je valjda najveće ulaganje u jednu IT tvrtku u Hrvatskoj, a krajem godine portal Moj Posao proglasio ih je za najboljeg poslodavca po izboru zaposlenika, u kategoriji malih poduzeća. Doduše, iSTUDIO više i nije tako mali, već sada zapošljava 60-ak ljudi, a nedavno je najavio i zapošljavanje novih 20 ljudi, ali i širenje u regiji, pa su tako oglasili i natječaj za radna mjesta u Beogradu. Sve je to bio razlog da porazgovaramo s jednim od dvojjice osnivača iSTUDIJA, Danielom Ackermannom (koji je u posao ušao sa svojim nekadašnjim školskim rivalom, Tomislavom Grubišićem).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ackermann je najavio da će ova, 2014. godina biti važna za tvrtku, pa smo ga upitali zašto. Više je razloga zašto će nam baš ova godina biti posebno velika i važna. Prema trenutnom stanju iz siječnja možemo reći da nam je godina počela i više nego uspješno. Prvi puta bilježimo pozitivne poslovne rezultate u siječnju, iako je on uvijek bio poznat kao najslabiji mjesec po prihodima u godini. Nastavljamo u istome tonu jer i za veljaču i ožujak imamo optimistične prognoze.

Još su dvije stvari zbog kojih smo svi jako uzbuđeni. Početkom godine idemo u rebranding. Na ovu odluku smo se odlučili iz više razloga. Kada smo Tomislav i ja osnovali firmu, nismo ni sanjali da ćemo u četiri godine imati firmu sa 60 zaposlenih. Tada naprosto nismo razmišljali toliko dugoročno i tokom prošle godine smo se počeli susretati s nekim problemima. Tu bih kao primjer naveo dvije stvari, istudio.hr domenu te samo ime iSTUDIO. Kako smo sve više i više prisutni na inozemnom tržištu bitno nam je da imamo .com domenu kako nas klijenti ne bi krivo percipirali. Također, ima mnogo firmi u svijetu koje se zovu iSTUDIO. Prodaja televizora, mobitela, sustavi za pronalaženje hostesa samo su neki od primjera inozemnih firmi koje nose isto ime kao i mi. Sigurni smo da će nam novo ime omogućiti i jedno i drugo te da će nas još dodatno izdvojiti od drugih. Osim rebrandinga, planiramo značajniju internacionalnu ekspanziju. Do sada smo bili regionalna kompanija sa cca. 70 % prihoda iz zemalja s područja Hrvatske, Srbije i BiH. Sada želimo ići korak dalje i spremni smo postati prava europska ili svjetska firma gdje će regija biti samo mali segment. Trenutno smo u nekoliko pregovora od kojih je jedan u završnoj fazi, no mogu najaviti kako postoji šansa da ćemo do kraja 2014. godine otvoriti čak tri nova ureda. Uz to naravno dolaze i mnoga nova zapošljavanja što nas dodatno još više veseli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Netipična priča

Netipično za našu zemlju, priča o iSTUDIJU je priča o uspjehu. Možete li opisati razvoj vaše tvrtke? Počeli smo 2009. godine kao prva full service social media agencija u Hrvatskoj. Tada još ni mi nismo razumjeli što točno znači social media marketing. Istraživali smo po svijetu, no nismo uspjeli naći slične primjere.

Kasnije smo vidjeli da ima firmi koje su počele i ranije od nas, no naprosto tada nisu bile dovoljno zapažene. Facebook je bio odlična platforma koja je bila potpuno neiskorištena što nam je omogućilo vrlo brzi rast. Brzo smo došli do broja od 10 do 20 zaposlenih te primijetili kako je u regiji svijest o važnosti social media marketinga još daleko iza Hrvatske. Nije se radilo samo o susjednim zemljama, već i o mnogo naprednijim zemljama poput Austrije. Kao primjer mogu navesti da u Hrvatskoj cca. 10 medija ima Facebook stranice s preko 100.000 fanova dok u Austriji i dalje samo jedan medij ima preko 100.000 fanova, a radi se o mnogo naprednijoj i većoj zemlji. Naravno, nije sve u fanovima, no to ipak govori o razvoju same zemlje.

Zaključili smo kako je Hrvatska najrazvijenija zemlja u smislu social media marketinga, a mi najveća agencija u Hrvatskoj pa smo počeli ekspanziju po regiji. Prvo smo otvorili ured u BiH, a kasnije i ured u Srbiji što nam je omogućilo dodatni rast na cca. 50 zaposlenih. Krajem 2012. godine, započeli smo s ekspanzijom na ostale digitalne kanale (Google oglašavanje, newsletter marketing, web produkcija…). To se pokazalo kao mnogo duži proces no što smo planirali, ali dugoročno se jako isplatio. Sada, osim što smo jedina firma u Hrvatskoj koja ima status "Facebook preferred marketing developera", postali smo i "Google analytics certified partner" i "Google AdWords Certified Partner" što nas čini jednom od dvije najcertificiranije agencije u Europi i jednom od četiri najcertificiranije agencije u svijetu.

Osim usluga, praktički od početka smo počeli ulagati u tehnologiju i nove proizvode. Prvo smo počeli razvijati mediatoolkit.com, alat koji pomaže novinarima pronaći najzanimljiviji sadržaj u stvarnom vremenu na cijelom svijetu. Uz ovaj alat novinari imaju garanciju da će prije svih dobiti najjače vijesti i priliku da prvi o tome obavijeste svoje korisnike. Razvili smo i socialnumbers.com, alat koji pokazuje kvalitetu Facebook stranica, dostupan je u preko 100 zemalja i koriste ga tisuće stručnjaka diljem svijeta. Treći proizvod koji smo lansirali je socialpuzzle.com, alat koji omogućuje izradu jednostavnih Facebook aplikacija. Svi ti proizvodi su nam pomogli u bržoj ekspanziji, dali nam prednost naspram konkurencije i osigurali da dođemo do klijenata i partnera ne samo u regiji, već po cijeloj Europi pa i svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas iSTUDIO čine mladi visokoobrazovani stručnjaci, rastemo godišnje cca. 100 % u prihodima i nadamo se kako će taj trend i dalje se nastaviti.

U čemu je tajna? Što mislite da je glavni razlog rasta i ekspanzije? Kontinuirano investiranje i usavršavanje. Krenuli smo kao studenti s kapitalom od 20.000 kuna, no svu zaradu smo uvijek investirali u nove ljude, nove proizvode i nove mogućnosti. I sada, četiri godine nakon otvaranja firme, kada firma broji 60 ljudi, najvažnije nam je da ulažemo konstantno u ljude i njihov razvoj. Nismo nikada željeli stati, nismo željeli biti zadovoljni s onim što imamo već želimo stvoriti veću i još jaču priču. Želimo napraviti svjetsku tehnološku firmu i pokazati da iako smo mladi i dolazimo s relativno nerazvijenih tržišta, možemo to napraviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Počeli ste kao social media agencija, a sada performance oriented agencija. Što je to? Kada smo započeli sa agencijom, vrlo brzo smo dobili dosta zadovoljnih klijenata. S vremenom smo od tih istih klijenata počeli dobivati upite i za web stranice, mobilne aplikacije i newsletter kampanje. Mi smo vjerovali da je fokus najbolja stvar te bismo im se zahvalili na interesu i preporučili im drugu agenciju. No s vremenom smo se susreli s integriranim kampanjama s naglaskom na social. Postepeno smo shvatili da naša glavna prednost nije znanje social medija, već analitičnost i orijentiranost prema rezultatu. Odlučili smo tako proširiti uslugu na druge platforme i orijentirati se na performance marketing.

"To mi se više neće dogoditi"

Što to znači? Sa svakim klijentom probat ćemo definirati cilj i njegovu vrijednost (npr. ispunjenje kontakt forme vrijedi 1€). Idući korak je pokrenuti oglašavanja, a za svaki kanal mjeriti koliko smo potrošili i kakav rezultat smo ostvarili (npr. 100 kontakt formi vrijednosti 100 €). Cilj nam je izračunati omjer za svaku kampanju uloženog i dobivenoga i to napraviti na transparentan način. Dakle, pokazati samom klijentu koji je stvarni rezultat. Bez obzira na uspješnost kampanje, cilj je ukazati na takve stvari što prije i znati u pravom trenutku usmjeriti trud i novac u kampanje koje će imati smisla.

U offline svijetu, većinski vrijedi izreka: znam da sam 50% budžeta bacio u vjetar, no ne znam kojih 50%. Kod nas vrijedi: Znam da sam dio budžeta bacio u vjetar, no točno znam koji i to mi se više neće dogoditi.

To je suština performance marketinga. Transparentno mjerenje, optimizacija i generiranje klijentu stvarnog poslovnog rezultata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavno ste dobili i titulu najboljeg poslodavca u svojoj kategoriji, kako ste zaslužili to i zašto vam je to važno? Ljudi su najveća snaga naše firme i iznimno mnogo ulažemo u njih. Svaki tjedan imamo edukacije, redovito imamo teambuildinge sa zaposlenima i trudimo se osigurati jako dobre radne uvjete. Također, svakome nastojimo definirati ciljeve, čijim ostvarenjem može svaki pojedinac napredovati i financijski i pozicijom. Stvarno se trudimo, jako slušamo feedback i pokušavamo učiniti naš odnos u firmi više prijateljski i obiteljski od poslovnog. Jako nam je ovo važno jer nam pokazuje da smo stvarno na dobrom putu i da članovi tima cijene trud koji ulažemo. Imamo zadovoljan, motiviran i stabilan tim što nam je najvažnije. Najveća vrijednost ovog priznanja leži u činjenici što je temeljeno na odgovorima koje su davali naši zaposlenici, a to je ono što nam je najvažnije.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo