Uspjeh svedske kompanije koja kupce diljem svijeta osvaja vec 70 godina lezi u konceptu koji je postavio njen osnivac i vlasnik Ingvar Kamprad. U gotovo 350 trgovina, koliko ih danas IKEA ima, na snazi su cetiri dizajnerska pravila, pise Inc.com.
Rijec je o svojevrsnim lekcijama kojima se rukovodi pri poslovanju, a koje su vrlo vazne za pridobivanje kupaca i kontinuirani rast kompanije.
Smanjenje troskova na svakom koraku U proizvodnim pogonima IKEA-e vodi se racuna da se troskovi svedu na minimum. Tako se, primjerice, namjestaj izraduje od jeftinih ploca koje se narucuju u velikim formatima i ogromnim kolicinama, cime se postize niza cijena. Stedi se i na troskovima za radnike. Svedani proizvodnju zadnjih godina sve vise sele u zemlje u razvoju, gdje je znatno jeftinija radna snaga.
Drzanje kupaca u neizvjesnosti Svaki kvadrat IKEA-inih trgovina je pomno osmisljen da bi bio neodoljiv kupcima. Svaki put vodi do novog proizvoda, kako bi kupci vidjeli sto vise proizvoda i 'zapeli' za neki po koji nisu dosli.
Prakticnost Dobro osmisljenim dizajnom za kupce mame i svi drugi trgovci. No, ono cime je svedski lanac namjestaja posebno prepoznatljiv je prakticnost kada je u pitanju pakiranje proizvoda i transport. Velika vecina proizvoda dolazi u dijelovima, kojima se uz pomoc jednostavnog alata brzo slazu komadi namjestaja. To znacajno pojednostavljuje transport i smanjuje troskove prijevoza robe od tvornica do trgovina.
'Uradi sam' Koncept po kojem kupci doma sami slazu kupljeni namjestaj izgleda kao "Lego za odrasle". Vrlo je zanimljiv jer se kupci u pravilu vracaju u IKEA-u, a kompaniji ostavlja prostor za nize cijene proizvoda.